Näytä suppeat kuvailutiedot

Design av produktkatalog : Case: Hydrolink Oy Ab

Carlson, Sandra (2012)

dc.contributor.authorCarlson, Sandra
dc.date.accessioned2013-05-15T09:34:45Z
dc.date.available2013-05-15T09:34:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201305148315
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/58602
dc.description.abstractÄmnet för detta examensarbete är design av Hydrolink Oy Ab:s produktkatalog. Syftet med arbetet är att planera och framställa en produktkatalog genom litteraturstudier och praktiskt utförande. Syftet för uppdragsgivaren är att marknadsföra företaget genom kommunikationskanalen produktkatalog. Teoridelen behandlar marknadskommunikation med fokus på planering och promotion, verksamheten vid Hydrolink Oy Ab och marknadsföringsnamnet Boatcenter.fi samt produktkatalogen som marknadsföringsverktyg med tyngdpunkt på struktur, uppbyggnad och layout. Den empiriska delen utgörs av produktkatalogen som kvalitativ metod i form av visuell kommunikation och diskussion med uppdragsgivare, underleverantörer och tryckeriets anställda, grafisk design samt observation vid utdelning av produktkatalogen. Av resultatet framkommer att produktkatalogen är ett bra sätt för ett företag att kommunicera genom i det fall där huvudsyftet är att presentera verksamheten. Produktkatalogen kräver planering och strukturering för att fungera bra som kommunikationskanal. Genom att utforma en god grafisk design bygger man upp en image som mottagaren associerar med företaget. Produktkatalogen ger maximal nytta för kunden vid utdelning i samband med förevisning av företagets produkter.sv
dc.description.abstractOpinnäytetyö käsittelee Hydrolink Oy Ab:n tuoteluetteloa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on suunnitella ja laatia tuoteluettelo kirjallisuuskatsauksen ja käytännön toteutuksen avulla. Toimeksiantajan tavoitteena on markkinoida yritystä käyttämällä tuoteluetteloa viestintäkanavana. Teoriaosassa käsitellään markkinointiviestintää keskittymällä suunnitteluun, myynninedistämiseen, Hydrolink Oy Ab:n toimintaan ja markkinointinimeen Boatcenter.fi sekä tuoteluetteloon markkinointivälineenä, jossa painotetaan rakennetta ja asettelua. Empiirinen osa koostuu tuoteluettelosta laadullisena menetelmänä, toimeksiantajan, tavarantoimittajien ja painon työntekijöiden kanssa tapahtuvan visuaalisen viestinnän ja keskustelun muodossa, sekä graafisesta suunnittelusta ja tuoteluettelon jakelun tarkastelusta. Tulokset osoittavat, että tuoteluettelo on hyvä tapa viestintäkanava silloin, kun tarkoituksena on esitellä liiketoimintaa. Tuoteluettelo edellyttää suunnittelua ja jäsentämistä, jotta se voisi toimia viestintäkanavana. Suunnittelemalla hyvä graafinen suunnittelu voidaan rakentaa imagoa, joka vastaa vastaanottajan mielikuvaa yrityksestä. Tuoteluettelo tarjoaa suuren hyödyn asiakkaalle osinkojen yhteydessä sekä esiteltäessä yrityksen tuotteita.fi
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the design of a product catalogue for Hydrolink Oy Ab. The purpose of this thesis is to plan and produce a product catalogue. The work is based on literature studies and practice. The company aims to use the product catalogue as a communication channel to market Hydrolink. The theoretical part of the thesis deals with marketing, with a focus on planning and promotion, the business Hydrolink Oy Ab and the marketing name Boatcenter.fi; as well as the product catalogue as a marketing tool with an emphasis on structure, organization and layout. The empirical part consists of the product catalogue as a qualitative approach in terms of visual communication, and discussion with the principal, suppliers and the employees of the printing house, graphic design and observation of the distribution of the product catalogue. The result reveals that the product catalogue is a great way for a company to communicate in cases where the main objective is to present the business. The product catalogue requires planning and structuring in order to work well as a communication channel. By designing a good graphic design an image, which the recipient associates with the company, is built. The product catalogue offers the customers maximum benefit as a handout together with a demonstration of the company’s products.en
dc.language.isoswe
dc.publisherYrkeshögskolan Novia
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleDesign av produktkatalog : Case: Hydrolink Oy Absv
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/2197
dc.organizationYrkeshögskolan Novia
dc.subject.allarsproduktkatalogersv
dc.subject.allarsbroschyrersv
dc.subject.allarsbåtarsv
dc.contributor.organizationYrkeshögskolan Novia
dc.subject.specializationMarknadsföring
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineFöretagsekonomi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot