Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Johdolle suunnattu coaching kasvun mahdollistajana

Vikman, Ville (2013)

 
Avaa tiedosto
Ville Vikman.pdf (540.2Kt)
Lataukset: 


Vikman, Ville
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305138151
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Uudenmaan ELY-keskukselle. Opinnäytetyön päätavoitteena oli tuoda esille ELY-keskuksen organisoiman coaching-ohjelman läpikäyneiden yritysten ajatuksia ja kokemuksia toteutuksesta. Lisäksi opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia coachingia ajankohtaista kirjallisuutta hyväksikäyttäen.

Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin teemahaastatteluiden avulla. Haastateltavia oli yhteensä kuusi, joista kolme haastattelua suoritettiin puhelimitse ja kolme kasvotusten. Kuudesta haastateltavasta neljä oli ohjelmaan osallistuneita yrityksiä ja kaksi olivat coaching-ohjelman järjestäneitä konsulttiyrityksiä.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee pieniä ja keskisuuria yrityksiä sekä yritysten kasvua ja coachingia. Yritysten kasvutarpeesta, -keinoista ja -ongelmista sekä coachingin hyödyistä, kohderyhmästä kuin myös menetelmistä on pyritty tuomaan tiivis kokonaisuus haastatteluja silmällä pitäen.

Tutkimuksesta selvisi, että coaching-koulutusohjelma koettiin pääsääntöisesti positiiviseksi. Haastateltavat yritysten edustajat kertoivat saaneensa muun muassa työvälineitä strategian ja vision kirkastamiseen, vuorovaikutustaitojen kehittämiseen ja hallitustyöskentelyn parantamiseen. Kehitysideoita syntyi useita, jotka tiivistettiin kolmeen eri kohtaan. Coaching-ohjelmaan osallistuvien tulisi asettaa vieläkin tarkemmat tavoitteet, mitä koulutuksella halutaan saavuttaa. Toisena oli tavoite koulutuksen terävöittämisestä, esimerkiksi vuorovaikutteisuutta lisäämällä. Kolmanneksi ajan rajallisuuden syvällisempi ymmärtäminen tulisi ottaa paremmin huomioon koulutusta suunniteltaessa ja toteuttaessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste