Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tilaus-toimitusprosessin kehittäminen

Sinkkonen, Heli (2013)

 
Avaa tiedosto
tilaus-t.pdf (1.721Mt)
Lataukset: 


Sinkkonen, Heli
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305158592
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli Nurmijärven Mosaiikkituote Oy:n tilaus- ja toimitusprosessia. Työn tavoitteena oli ratkaista ja selvittää ongelmat Nurmijärven Mosaiikkituote Oy:n tilaus- ja toimitusprosessissa ja kehittää toimintojen toimivuutta toiminnan parantamiseksi yrityksen näkökulmasta. Pääongelma oli, mikä on tilaus-toimitusprosessin nykytila ja miten sitä kehitetään. Opinnäytetyössä tutkittiin Nurmijärven Mosaiikkituote Oy:n jälkitoimituksessa olevien porraselementtien toimitusseurantaa. Yhtiöllä oli huomattava ongelma tilattujen toimitusten seurannan kanssa. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisen haastattelun sekä 3A Workshop -menetelmän avulla.

Työn teoriaosuus on jaettu kolmeen osaa. Ensin on käyty läpi itse tilaus-toimitusprosessia, sitten käsitelty, kuinka prosessia voidaan kehittää; sisältäen mittaamisen erilaisia työkaluja, tiedonkulun haasteita, projektin valvontaa sekä kuinka projekti lopetetaan. Teoriaosuus päättyy hankintatoimeen sisältäen hankintatoimen onnistumisen arvioinnin ja mittaamisen.

Opinnäytetyön empiriaosuus alkaa Nurmijärven Mosaiikkituote Oy:n tilaus-toimitusprosessin nykytilan kuvauksella. Tutkimustuloksista esille nousivat mittaaminen, tiedonkulku, prosessin valvonta sekä lopettaminen ja hankintatoimen kustannukset.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että case-yrityksen tilaus-toimitusprosessi on kiitettävää asiakkaan puolelta, ja yritys toimii asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti. Case-yrityksen ongelmat liittyvät erityisesti tiedonkulkuun ja tietojärjestelmään. Prosessissa on puutteita tiedonkulun hoitamisessa. Näiden ongelmien poistaminen helpottaa tulevaisuudessa seuraamaan jälkitoimituksessa olevien askellankkujen toimitusvarmuutta.

Yritys saa opinnäytetyöstä konkreettisia kehitysehdotuksia tilaus-toimitusprosessin parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste