Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Developing and establishing a blogger outreach strategy : case ElämysLahjat.fi

Sirén, Noora (2013)

Avaa tiedosto
Siren_Noora.pdf (694.4Kt)
Lataukset: 


Sirén, Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179238
Tiivistelmä
Bloggaajien ja yritysten välinen yhteistyö on yleistynyt Suomessa viime vuosina ja on tänä päivänä yksi kehittyvistä sosiaalisen median mahdollistamista sisällöntuottamisen muodoista. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda strategiamalli yrityksille, jotka ovat kiinnostuneita bloggaajien kanssa tapahtuvasta yhteistyöstä ja siihen lukeutuvasta markkinointipotentiaalista. Opinnäytetyön toimeksiantajan keskeisenä toiveena oli selvittää, mitä bloggaajat toivovat yhteistyöltä yritysten kanssa.

Työn teoriaosuudessa määritellään bloggaamisen taustalla olevia vaikuttimia nettimarkkinoinnin kasvun, laadukkaan online-sisällön merkityksen sekä sosiaalisen median yleistymisen kautta. Syvemmin tarkastellaan varsinaista bloggaajayhteistyötä, sen nykytilaa Suomessa sekä sen eri ilmenemismuotoja. Teoriataustana käytetään teemoja käsittelevää kirjallisuutta, aiheeseen liittyvää julkaistua tutkimusdataa, sekä relevantteja sähköisiä lähteitä.

Tutkimusaineisto koottiin sähköisen kyselyn avulla, jolla selvitettiin Suomen suosituimpien bloggaajien mielipiteitä, aiempia kokemuksia, toiveita ja odotuksia koskien yhteistyötä yritysten kanssa. Tutkimusaineistoa koottiin myös henkilökohtaisissa haastatteluissa, joissa bloggaajat pääsivät laajemmin jakamaan ajatuksiaan sekä pohtimaan yritysyhteistyön keskeisiä motiiveja.

Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että suuri enemmistö bloggaajista on avoin yritysten kanssa tehtävää yhteistyötä kohtaan, olettaen että se toteutetaan reilusti ja blogosfäärin käytäntöjä myötäillen. Yhteistyöprosessi on yrityksen näkökulmasta monivaiheinen, ja jokaiseen vaiheeseen tulee panostaa. Esimerkiksi yhteistyön ensiaskelia suunnitellessa tulisi ottaa huomioon muun muassa yhteistyöehdotuksen sisältö ja ulkoasu, lähestyttävän bloggaajan julkaisutyyli, blogin aihepiiri, sekä mahdollinen maksettava kompensaatio.

Opinnäytetyön tuloksena esitellään viiden kohdan strategiamalli, johon pohjaten toimeksiantajayritys sekä mikä tahansa muu suomalainen yritys voi menestyksekkäästi suunnitella, toteuttaa ja seurata bloggaajien kanssa tapahtuvaa yhteistyötä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste