Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Motelli Ruskalinna Oy:n markkinoinnin kehittäminen

Sunila, Tanja (2013)

 
Avaa tiedosto
Sunila_Tanja.pdf (517.0Kt)
Lataukset: 


Sunila, Tanja
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199438
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli kehittää Motelli Ruskalinna Oy:n markkinointia sekä löytää uusia toimivia markkinointitapoja erityisesti markkinointiviestinnän kannalta. Ruskalinna on Pellossa, Tornionlaaksossa toimiva motelli.

Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään markkinoinnin suunnittelua, markkinointiviestintää ja yritysten verkostoitumista. Opinnäytetyön tutkimusaineisto on saatu keräämällä aineistoa Ruskalinnan toimitusjohtajalta sekä Tornionlaakson Yrityspalvelu Oy:n matkailusta vastaavalta yritysneuvojalta. Tornionlaakson yrityspalvelu tarjoaa maksutta yritysneuvontaa Pellon alueen yrityksille.

Ruskalinnan markkinoinnista tehtiin nykytila-analyysi, jotta saatiin selville markkinoinnin kehittämistarpeet ja voitiin esittää, mitä toimenpiteitä markkinoinnin osalta kannattaa jatkossa tehdä. Tarkoitus oli löytää juuri Ruskalinnalle sopivia markkinointitapoja, jotka ovat toteutettavissa käytössä olevilla resursseilla. Tornionlaakson yrityspalvelulta saatiin tietoa Pellon ja Tornionlaakson alueen matkailusta. Selvitys alueen matkailun osalta oli tarpeellista, jotta tiedetään matkailun nykytilanne sekä asiakasryhmät. Aineistot Ruskalinnan markkinoinnin nykytilanteesta ja Tornionlaakson matkailun tilanteesta on kerätty teemahaastatteluilla.

Tutkimusaineiston ja teoriataustan pohjalta toimeksiantajalle esitetään konkreettisia ehdotuksia markkinoinnin kehittämiseen. Yritystä kehotetaan kehittämään nettisivujaan, käyttämään hakukoneoptimointia sekä tarjoamaan majoituspalvelujaan varaussivustojen kautta. Yrityksen kannattaa myös osallistua alueen tapahtumien markkinointiin sekä tehdä yhteistyötä muiden matkailualan yritysten kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste