Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pinkki kotimaanmatkailu : Suomen kotimaanmatkailun markkinoinnin kohdentaminen seksuaalivähemmistöille

Blomqvist, Kaj Christer (2009)

 
Avaa tiedosto
Blomqvist_Christer.pdf (1.118Mt)
Lataukset: 


Blomqvist, Kaj Christer
Vaasan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912087381
Tiivistelmä
Tämä tutkimus on tehty Vaasan ammattikorkeakoulun opinnäytetyönä ja tarkoituksena on selvittää Suomessa tapahtuvan kotimaanmatkailun markkinoinnin kohdentumista seksuaalivähemmistöille ja markkinoinnin kohdentamisen tarpeellisuutta. Tutkimus on selvitys suomalaisten matkakohteidenmarkkinoinnin kohdentamisesta seksuaalivähemmistöille. Tutkimukseen liittyvän kyselyn kysymykset olivat tyyliltään avoimia ja vastaajilla oli mahdollisuus tuoda näkemyksensä mahdollisimman omaperäisesti. Tulosten analysoinnissa vastaajien omat kokemukset olivat avainasemassa. Kysely tehtiin internetissä E-lomake-nimisellä sähköisellä kyselylomakkeella syksyn 2008 ja kevään 2009 aikana. Kyselystä saatiin 42 vastausta. Tutkimuksesta käy ilmi, että Suomessa kohdennetaan kotimaanmatkailun markkinointia ainoastaan vähäisessä määrin seksuaalivähemmistöille. Markkinointi esiintyy pääosin seksuaalivähemmistöille kohdennetuissa medioissa. Vastauksista selvisi, että enemmistöllä vastaajista on kiinnostusta kohdennettuun markkinointiin, mikäli markkinointi on asiallista. Markkinoinnin ei tarvitsisi olla täysin seksuaalivähemmistöille suunnattua, mutta seksuaalivähemmistöt tulisi ottaa huomioon. Tutkimuksen johtopäätös on että kohdentamisen tarvetta voisi tutkia laajemmin. Olisi aihetta selvittää, onko markkinoinnin kohdentaminen taloudellisesti kannattavaa ja millaista kohderyhmän ostokäyttäytyminen on.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste