Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Kohdeyritykselle

Keski-Ojala, Markus; Autio, Pekka (2013)

 
Avaa tiedosto
Autio_Pekka_Keski-Ojala_Markus.pdf (644.5Kt)
Lataukset: 


Keski-Ojala, Markus
Autio, Pekka
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052210210
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on oululainen kiinteistöhuoltoon ja sen tukipalveluihin erikoistunut yritys. Kohdeyritykselle ei ole aikaisemmin laadittu kirjallista markkinointisuunnitelmaa. Työn tarkoitus oli luoda toteutettavissa oleva toiminnallinen markkinointisuunnitelma yrityksen käyttöön. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on tehostaa ja kohdentaa yrityksen markkinointitoimenpiteitä, joiden avulla parannetaan yrityksen alueellista tunnettuutta. Työ rajattiin koskemaan pääasiallisesti yrityksen ulkoista markkinointia ja sen toimenpiteitä kuten markkinointiviestintää ja ulkoisen saatavuuden parantamista. Lopulliseen rajaukseen päädyimme työn edetessä, tekemiemme havaintojen pohjalta.

Tehdyn markkinointisuunnitelman tietoperusta pohjautuu lukuisiin Internet- ja kirjallisuuslähteisiin, jotka käsittelevät muun muassa markkinoinnin analyyseja, strategisia linjauksia ja kilpailukeinoja. Työssä on käytetty hyväksi myös kohdeyrityksen edustajien kanssa käytyjä avoimia haastatteluja, sekä muuta viestintää. Opinnäytetyöprosessin aikana olemme myös tutustuneet aikaisempiin markkinointisuunnitelmiin ja tutkimuksiin.

Laadittu markkinointisuunnitelma tukee yrityksen visiota ja pyrkii tehostamaan ja kohdistamaan entistä paremmin sen operatiivisia markkinointitoimenpiteitä. Kohdennetulla markkinoinnilla yritys voi parantaa alueellista tunnettuuttaan ja resurssitehokkaasti parantaa kannattavuuttaan. Päädyimme erottelemaan varsinaisessa työssä suunnitelman tietoperustan ja operatiivisen markkinointisuunnitelman toisistaan käytännöllisyyden lisäämiseksi. Jatkotoimenpiteinä suosittelemme tulevaisuudessa kattavan henkilöstösuunnitelman laatimista, jossa otettaisiin laajemmin kantaa ehdotettuihin henkilöstönvuokraus- ja alihankintatoimenpiteisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste