Haku
Viitteet 1-10 / 145
ISO/IEC 27001 standardin mukainen puuteanalyysi
(2019)
Insinöörityössä kartoitettiin puuteanalyysin avulla kohdeyrityksen tietoturvan tilaa vertaamalla sitä ISO/IEC 27001 -standardin vaatimuksiin. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa puuteanalyysiraportti, josta selviäisi, ...
Atlassian Jira -lisäosakehitys
(2019)
Insinöörityön tavoitteena oli tutkia Atlassian Jira -tuotteiden lisäosakehityksen toimintamalleja ja rajoitteita sekä selvittää millaiselle lisäosalle on Jira-käyttäjien keskuudessa kysyntää. Selvityksen pohjalta oli ...
Saavutettavuusdirektiivin soveltaminen julkisen hallinnon verkkosivustolle
(2019)
Tässä insinöörityössä on tarkoitus selvittää, mitä verkkopalveluiden saavutettavuus tarkoittaa ja mitä kaikkea palvelun kehitysvaiheessa pitää ottaa huomioon saavutettavaa lopputulosta ajatellen. Työssä perehdytään erityisesti ...
Järjestelmä tiimin työkuorman kuvaamiseen ja ennustamiseen
(2019)
Insinöörityön aiheena on selvittää ja kehittää ratkaisu IT-tiimin työkuorman hallintaan ja ennustamiseen. Ongelmana on kyseisen tiimin vaihtelevat projektit ja niiden aikataulutus. Työkuorman tasaamiseksi järjestelmään ...
Tietoturvaraporttien yhteenmuotoilu
(2019)
Insinöörityön aiheena oli tietoturvatyökalujen raporttien standardointi. Työ tehtiin olemassa olevaan sovellustietoturvaprojektiin Accenturelle, jossa tarvittiin tapa käsitellä eri tietoturvaraporttien tietoja yhdessä ...
LoRaWAN osana IoT-talotekniikkaa
(2019)
IoT-laitteet ja vähävirtaiset langattoman tiedonsiirtotekniikat ovat kehittyneet kovaa vauhtia viimeisen 10 vuoden aikana, mutta mikä tekniikka on paras? Insinöörityön tavoitteena oli tutkia LoRaWAN-teknologian toimintaa ...
Tietoturvaongelmien havaitseminen Node.js-ympäristöissä
(2019)
Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia toimintatapoja haavoittuvuuksien havaitsemiseen ja korjaamiseen Node.js-ympäristöissä. Insinöörityö tehtiin suomalaiselle yritykselle, joka tarjoaa asiakkailleen sovelluskehitystä, ...
Pelinteko Unreal Engine 4 -pelimoottorilla
(2019)
Tämän insinöörityön tarkoituksena oli luoda tietokonepeli käyttäen Unreal Engine 4 -pelimoottoria. Lopputulokseksi haluttiin ammattimaisesti tuotettu peli, jolla voisi osallistua Helsingissä järjestettävään ammattikorkeakoulujen ...
Personoitujen GNU/Linux-jakeluiden automaattinen asennus ja keskitetty käyttäjähallinta
(2019)
Insinöörityössä luotiin järjestelmä automaattiselle ja keskitetylle verkon yli tapahtuvalle GNU/Linux-käyttöjärjestelmän asennukselle sekä konfiguraatiolle. Tarkoituksena oli käyttää omaa ratkaisua, joka soveltaa useampia ...
Toimittajarahoitus-web-sovelluksen suunnittelu ja toteutus
(2019)
Tämän insinöörityön aiheena oli tehdä Apix Messaging Oy:lle uusi myytävä sovellus Toimittajarahoitus. Toimittajarahoitus on selaimessa käytettävä sovellus, jossa yritysten rahoitustarpeet täyttyvät. Laskuntoimittaja eli ...