Sähköisen kauppapaikan käyttöönoton prosessi : Case Ilona IT Oy
Räsänen, Tomi (2013)
Räsänen, Tomi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811176
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Ilona IT Oy:n sähköisen kauppapaikan käyttöönoton prosessia. Ilona IT hankki sähköisen kauppapaikkansa ulkopuoliselta yritykseltä, jonka jälkeen sen käyttöönotto jäi kesken. Työn tarkoituksena oli saada loppuun Ilona IT Oy:n aloittama projekti.
Heidän sähköinen kauppapaikkansa oli käytössä usean kuukauden ajan, ennen kuin päädyin tähän projektiin. Järjestelmää oli käytetty aikaisemmin vain harvoin. Opinnäytetyön tavoitteena oli Ilona IT:n sähköisen kauppapaikan materiaalin päivittäminen ajan tasalle ja saattaa järjestelmä toimintakuntoon.
Työssä käydään läpi Ilona IT:n sähköisen kauppapaikan käyttöönoton prosessi ja Ilona IT:n käyttämiä markkinointikeinoja sähköisen kauppapaikkansa markkinoinnissa. Työn teoriaosuudessa käydään läpi verkkokaupan perusasioita ja lopuksi eri vaihtoehtoja oman verkkokaupan markkinoimiseen.
Opinnäytetyön aikana kolmelle eri kohderyhmälle suunnatut verkkokaupat saatiin käyttövalmiiksi. Ilona IT:n sähköisen kauppapaikan ja sen materiaalin sisällön kehittäminen jatkuu edelleen. Tällä hetkellä on käynnissä opettajille ja opiskelijoille suunnatun kaupan viimeistely, sekä seuraavaksi on suunnitteilla toteuttaa shibbolointi Haka-federaatioon.
Heidän sähköinen kauppapaikkansa oli käytössä usean kuukauden ajan, ennen kuin päädyin tähän projektiin. Järjestelmää oli käytetty aikaisemmin vain harvoin. Opinnäytetyön tavoitteena oli Ilona IT:n sähköisen kauppapaikan materiaalin päivittäminen ajan tasalle ja saattaa järjestelmä toimintakuntoon.
Työssä käydään läpi Ilona IT:n sähköisen kauppapaikan käyttöönoton prosessi ja Ilona IT:n käyttämiä markkinointikeinoja sähköisen kauppapaikkansa markkinoinnissa. Työn teoriaosuudessa käydään läpi verkkokaupan perusasioita ja lopuksi eri vaihtoehtoja oman verkkokaupan markkinoimiseen.
Opinnäytetyön aikana kolmelle eri kohderyhmälle suunnatut verkkokaupat saatiin käyttövalmiiksi. Ilona IT:n sähköisen kauppapaikan ja sen materiaalin sisällön kehittäminen jatkuu edelleen. Tällä hetkellä on käynnissä opettajille ja opiskelijoille suunnatun kaupan viimeistely, sekä seuraavaksi on suunnitteilla toteuttaa shibbolointi Haka-federaatioon.