Kassaosaston markkinoinnin suunnittelu: Prisma Zeppelin
Jaatinen, Miia (2013)
Jaatinen, Miia
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052911651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052911651
Tiivistelmä
Tämän opinnäytteen aiheena oli Kassaosaston markkinoinnin suunnittelu Prisma Zeppeliiniin. Prisma Zeppelin on toiminut vuodesta 2005 kauppakeskus Zeppeliiniin rakennuksessa.
Työn tavoitteena oli parantaa kassaosaston markkinointia. Markkinoinnissa päätettiin käyttää apuna yhtä markkinoinnin kilpailukeinoa, myynninedistämistä. Prismassa järjestettiin kahden viikon pituinen oma joulukampanja. Joulukampanjan aikana kassoilla suositeltiin liittymään asiakasomistajiksi tai vaihtamaan nykyinen s-etukorttinsa sirulliseen.
Joulukampanjan tavoitteena oli saada 37 kappaletta uusia asiakasomistajia ja credit/debit- kortteja 70 kappaletta. Kampanjan tavoitteena oli vauhdittaa korttien vaihtamista sekä saada uusia asiakasomistajia. Toinen tavoite oli motivoida kassaosaston työntekijöitä suosittelussa.
Kaikkiin joulukampanjalle asetettuihin tavoitteisiin ei kuitenkaan päästy. Syitä olivat asiakkaiden joulukiireet, kassatyöntekijöiden sairastelu, vähäinen kassamiehitys kampanjan aikana ja kiire.
Kampanjan aikanan nähtiin, että sen järjestäminen oli hyvä keino parantaa kassaosaston markkinointia.
Kampanjakokeilu osoitti, että kampanjoita voidaan jatkossakin järjestää. Ajankohtaa pitää vain miettiä tarkemmin.
Työn tavoitteena oli parantaa kassaosaston markkinointia. Markkinoinnissa päätettiin käyttää apuna yhtä markkinoinnin kilpailukeinoa, myynninedistämistä. Prismassa järjestettiin kahden viikon pituinen oma joulukampanja. Joulukampanjan aikana kassoilla suositeltiin liittymään asiakasomistajiksi tai vaihtamaan nykyinen s-etukorttinsa sirulliseen.
Joulukampanjan tavoitteena oli saada 37 kappaletta uusia asiakasomistajia ja credit/debit- kortteja 70 kappaletta. Kampanjan tavoitteena oli vauhdittaa korttien vaihtamista sekä saada uusia asiakasomistajia. Toinen tavoite oli motivoida kassaosaston työntekijöitä suosittelussa.
Kaikkiin joulukampanjalle asetettuihin tavoitteisiin ei kuitenkaan päästy. Syitä olivat asiakkaiden joulukiireet, kassatyöntekijöiden sairastelu, vähäinen kassamiehitys kampanjan aikana ja kiire.
Kampanjan aikanan nähtiin, että sen järjestäminen oli hyvä keino parantaa kassaosaston markkinointia.
Kampanjakokeilu osoitti, että kampanjoita voidaan jatkossakin järjestää. Ajankohtaa pitää vain miettiä tarkemmin.