Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ohjeistus sosiaaliseen mediaan matkailuyritykselle

Laakkonen, Toni; Haarahiltunen, Ilkka (2013)

 
Avaa tiedosto
Laakkonen_Toni.pdf (1.041Mt)
Lataukset: 


Laakkonen, Toni
Haarahiltunen, Ilkka
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011836
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tutki kuinka suomalainen matkailuyritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Työn toimeksiantaja on Fintravel Tour Operators Oy Rovaniemeltä. Työn ensisijainen kehittämistehtävä oli kehittää yrityksen sosiaalisen median käyttöä ja toissijainen kehittämistehtävä oli tutkia kuinka tavoittaa venäjänkielisiä matkustajia sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyö on toiminnallinen, mutta se sisältää myös laadullisen tutkimuksen piirteitä kahden henkilöhaastattelun muodossa. Haastateltavat olivat venäjänkielisen matkailualan ja sosiaalisen median asiantuntijoita. Haastattelut nauhoitettiin, litteroitiin ja analysoitiin. Tietoperustana toimivat digitaalinen media, matkailuala, sosiaalisen median strategiat pienille ja keskisuurille yrityksillä matkailualalla sekä venäjänkielisten Internet-käyttäytyminen. Tuotoksena kehitettiin ohjeistus sosiaalisen median toimintaa varten.

Opinnäytetyön tulokset osoittavat, että oikein käytettynä sosiaalinen media voi olla hyödyllinen ja kustannustehokas markkinointikanava. Tärkeintä sosiaalisessa mediassa toimimisessa ovat aktiivinen osallistuminen, läsnäolo ja säännöllinen kohderyhmää kiinnostavan sisällön tuottaminen ja julkaiseminen. Lisäksi markkinointi sosiaalisessa mediassa tulee olla integroitu yrityksen muuhun markkinointiin. Matkailijat etsivät yhä enemmän matkailuun liittyvää tietoa Internetistä, eivätkä venäjänkieliset ole tässä suhteessa poikkeus, mutta he pidättäytyvät mielellään venäjänkielisissä palveluissa, kuten VKontakte tai Odnoklassniki. Myös Facebookin kaltaiset kansainväliset palvelut kasvattavat suosiotaan, erityisesti varakkaamman ja paremmin koulutetun väestön keskuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste