Pilot Project in Coordination Department : Case: Coordination department. Company x
Lampa, Christoffer (2013)
Lampa, Christoffer
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060312436
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060312436
Tiivistelmä
The aim of this thesis was through a qualitative research investigate whether the goal of the pilot project have been met and find out how the coordinators of the coordination department perceive the pilot project. Three theories were used to support the thesis, change management (CM) is very important when a change effort is made within a company. Lean management is vital when looking to have lean and effective processes. Customer relationship management (CRM) is important when the relationships in company have to be defined. The research indicates that all goals have been met. There is room for improvements and fine tuning but the coordinators have perceived the pilot project well and their attitudes towards it are positive. Målet med denna avhandling är att genom en kvalitative undersökning reda ut ifall målen av pilot projektet har uppnåtts och hur samordnarna inon koordinations avdelningen upplever pilot projektet. Tre teorier has använts för denna avhandling, change management (CM) är väldigt viktigt när ett försök till förändring görs inom ett företag. Lean management är livsviktigt ifall man vill ha en effektiva processer. Customer relationship management (CRM) är viktigt när relationer inom ett företag måste definieras. Undersökningen indikerar att alla mål har uppnåtts. Det finns rum för förbättringar och finjusteringar men samordnarna har mottagit pilot projektet väl och deras attityd mot det är positiv.