Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Skeittauksen sponsorointi – Ponke's the Shop

Ritonummi, Saima (2013)

 
Avaa tiedosto
ONT_SaimaRitonummi.pdf (589.3Kt)
Lataukset: 


Ritonummi, Saima
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112193
Tiivistelmä
Sponsorointi on tärkeä osa urheilulajien markkinointia. Sponsoroinnilla tarkoitetaan henkilön, tapahtuman tai toiminnan tukemista joko rahallisesti tai tuottein ja palveluin. Sponsorointiyhteistyö on vastavuoroista ja molemmilla osapuolilla on omat tavoitteensa yhteistyöstä: sponsori haluaa näkyvyyttä ja lisätä myyntiään, sponsoroitava taas haluaa edistää uraansa ja kehittyä urheilijana.

Tämä opinnäytetyö käsittelee skeittauksen sponsorointia. Tutkimuskohteeksi on otettu Ponke's the Shop, joka on yksi suurimmista ja tunnetuimmista skeitti- ja lumilautavarusteiden jälleenmyyjistä Suomessa. Skeittausta harrastaa Suomessa yli 50 000 henkilöä ja skeittaus on maailmalla nopeimmin kasvava harrastusmuoto.

Työn tarkoituksena on selvittää, millaista hyötyä sponsoroinnista markkinointiviestinnän keinona on Ponke's the Shopille. Tutkimuksessa haastatellaan niin Ponkesin edustajia kuin sponsoroitavia, jotta sponsoroinnin toteutuksesta ja sen toimintamalleista saa-taisiin kokonaisvaltainen kuva.

Haastateltavat kertovat, kuinka sponsoroitavat valitaan, onko sponsoroinnissa onnistuttu, onko sponsorointi ollut tavoitteellista ja onko tuloksia mitattu jotenkin. Näiden vastausten avulla muodostuu kokonaiskuva sponsoroinnista ja vastaus tutkimusongelmaan: millaista hyötyä Ponke's the Shop tavoittelee sponsoroinnilla. Selkein tavoitteeksi skeittauksen sponsoroinnissa tutkimuksessa nousi sponsorin näkyvyys ja sen maksimoiminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste