Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin kehittämissuunnitelma

Lappi, Mira (2013)

 
Avaa tiedosto
Lappi_Mira.pdf (2.479Mt)
Lataukset: 


Lappi, Mira
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061113879
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli löytää ja kehittää ideoita sekä tehdä markkinoinnin kehittämissuunnitelma Varkautelaiselle elintarvikeyritykselle Sepon Lihatori Oy. Yritys myy liha ja kalatuotteita sekä juustoja ja leikkeleitä kahdessa toimipaikassa eripuolilla Varkautta. Tutkimuksen tavoitteena oli laatia yritykselle markkinoinnin kehittämissuunnitelma, jota yritys voisi käyttää tulevaisuudessa kehittäessään markkinointiaan.

Tutkimuksen tekijä kartoitti taustatietoja tekemällä teemahaastattelun eli haastattelemalla yrityksen toimitusjohtajaa. Tutkimuksen perustana oli käytännössä suoritettu asiakaskysely, jossa asiakkailta kysyttiin tyytyväisyyttä Sepon Lihatorin nykyiseen markkinointiin ja ehdotuksia markkinoinnin kehittämiseen. Kysely suoritettiin Varkaudessa julkisissa paikoissa sekä yrityksen omissa toimipaikoissa. Tutkija valitsi julkisiksi kyselypaikoiksi Varkauden uimahallin, kaupungin kirjaston, ammattikorkeakoulun kirjaston ja keilahallin. Tutkija keräsi lomakkeet kyselypaikoista ja käsitteli vastaukset SPSS-ohjelmalla. Kyselyyn tuli vastauksia kaiken kaikkiaan 231 kappaletta, joiden perusteella markkinointisuunnitelma kehiteltiin.

Vastaukset olivat positiivia, mutta joukosta löytyi ristiriitaisiakin vastauksia. Nämä vastaukset olivat tärkeitä, koska niiden avulla saatiin kehiteltyä uusia ideoita yrityksen markkinointia varten. Tärkeimmät vastaukset löytyivät kuitenkin avoimien kysymysten kohdalta, jonne asiakkaat itse kirjoittivat vapaasti omia kehitysideoitaan. Näiden vastausten kautta yritys sai hyviä ideoita markkinointiin liittyen asiakkaitaan kuunnellen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste