Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelli Pellonhovin lounaspalveluiden kehittäminen

Saukkoriipi, Emilia (2013)

 
Avaa tiedosto
Saukkoriipi_Emilia.pdf (730.6Kt)
Lataukset: 


Saukkoriipi, Emilia
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082914846
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia Pellossa sijaitsevan Hotelli Pellonhovin lounaspalveluiden kehittämismahdollisuuksia asiakastyytyväisyyskyselyjen avulla. Tavoitteena on havainnollistaa lounaspalveluiden puutteet ja vahvuudet sekä löytää kehitysideoita, joilla Pellonhovin lounaspalveluista saadaan entistä toimivampi kokonaisuus. Pellonhovin toimialaa ovat matkailu-, ravintola- ja kokouspalvelut.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tutkimusaihetta koskevia käsitteitä kuten terveys ja ravinto, palvelu ja sen laatu sekä asiakastyytyväisyys. Teoriapohja perustuu kyseisiä aiheita käsitteleviin teoksiin ja Internet-lähteisiin. Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselyjen avulla. Yhteispäätöksestä toimeksiantajan kanssa kyselyt päätettiin suorittaa perinteisellä menetelmällä paikan päällä Pellonhovissa. Kyselylomakkeita jaettiin Pellonhovissa lounasaikaan kahden viikon ajan kesäkuussa 2013.

Asiakastyytyväisyyskyselyiden tuloksista kävi ilmi, että pääosin Hotelli Pel-lonhovin lounasasiakkaat pitävät lounaspalvelua hyvänä, mutta muun muassa lounasmenuja toivottiin monipuolisemmiksi sekä ruokaa terveellisemmäksi. Vastaajista yli puolet kertoi Pellonhovin lounaspalveluiden parantuneen viimeisten kuukausien aikana. Vastaajista suuri osa kertoi myös olevansa tyytyväisiä lounaan hinta-laatu-suhteeseen. Lounaspalvelun käyttämisen syyksi monet mainitsivat ravintolan sijainnin, päiväkohtaisen menun sekä ruoan laadun. Lounaspalvelun kehitysideoita löytyi useampia; muun muassa lounasmenuja tulisi saada monipuolisemmiksi ja vaihtelevammiksi, ja hotellin sisustusta tulisi asiakkaiden mielestä päivittää, jotta viihtyvyyttä voitaisiin parantaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste