Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kalpean kaverin matkassa : Tuotemerkin ja malliston suunnittelu sekä kulttuuritapahtuman järjestäminen toimintatutkimuksellisella työotteella

Nieminen, Iina; Seppänen, Janina (2013)

 
Avaa tiedosto
Nieminen_Iina_Seppanen_Janina.pdf (19.73Mt)
Lataukset: 


Nieminen, Iina
Seppänen, Janina
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013103116476
Tiivistelmä
Työssä suunniteltiin yritystoimintaa pohjustava tuotemerkki, jonka alle suunniteltiin konseptimallisto ilmentämään tuotemerkin tyyliä. Lisäksi järjestettiin kulttuuritapahtuma TEHDAS13, jossa mallisto esiteltiin ensimmäistä kertaa. Työssä edettiin toimintatutkimuksen periaattein reflektoiden uutta ja vanhaa tietoa keskenään tavoitteena muodostaa entistä toimivampia työtapo-ja. Työn keskeisiä teemoja ovat paikallisuus ja yhteisöllisyys. Työ toteutettiin parityöskentelynä.

Kehitetylle Jo and the Pale Chap –tuotemerkille luotiin design managementin mukaisesti yrityskuva ja pohdittiin yritysidentiteettiä ja keskeistä sanomaa. Yrityksen identiteetin pohjalta kehi-tettiin tuotemerkille nimi ja hahmoteltiin viestintätyyliä. Lisäksi hahmoteltiin yrityksen visuaalista ilmettä, suunniteltiin logo ja liikemerkki sekä sovellettiin ilmettä käyntikortteihin ja riippu-lappuihin sekä labeleihin. Suunniteltu konseptimallisto rakentui neuleiden ympärille. Mallisto dokumentoitiin ja siitä tehtiin look book. TEHDAS13-kulttuuritapahtuma järjestettiin 11.5.2013 Kuopiossa. Tapahtuma sisälsi live-musiikkia, nuorten suunnittelijoiden muotinäytöksen, pop up –kahvilan ja Design marketin. Tapahtumaa lähestyttiin projektina ja sen toteuttamista varten koottiin työryhmä. Tapahtuman suunnittelu lähti tarpeesta luoda foorumi oman malliston esittelyyn. Lisäksi haluttiin nostaa esiin laajasti eri kulttuurin osa-alueita.

Raportti on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään tuotemerkin kehitystä ja malliston suunnittelua. Toinen osa perehtyy tapahtuman järjestämiseen. Viimeisessä osiossa poh-ditaan työtä kokonaisuutena ja käydään läpi oppia tuotemerkistä ja tapahtumasta sekä katsotaan tulevaan. Työssä käytännön toteutusta tukee aiheeseen liittyvä teoriatieto, jota käytetään teh-dyn työn vertailukohtana. Lopuksi työtä pohditaan ja arvioidaan kokonaisuutena. Arvioinnin kohteeksi otetaan pari- ja ryhmätyöskentely sekä työlle asetut tavoitteet. Lopuksi hahmotellaan mahdollisuuksia kehittää työtä ja sen osa-alueita tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste