Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ensiasunnon ostajien huomioiminen Sievin Osuuspankin markkinointiviestinnässä

Rahkonen, Kati (2013)

 
Avaa tiedosto
Rahkonen_Kati.pdf (1.669Mt)
Lataukset: 


Rahkonen, Kati
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111917448
Tiivistelmä
Tutkimuksen aihe käsittelee Sievin Osuuspankin markkinointiviestintää. Työssä keskityttiin 24–30-vuotiaiden asiakkaiden näkemyksiin siitä, miten ensiasunnon ostajat tulisi huomioida pankin markkinointiviestinnässä. Tärkeimpinä tavoitteina oli selvittää, miten ja milloin viesti ensiasunnon ostamiseen tarvittavista asioista tavoittaa kohderyhmän parhaiten. Markkinointiviestinnän suunnittelun pohjaksi selvitettiin myös asuntorahoittajapankin valinnassa vaikuttavat seikat.

Tutkimuksen teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin toimintaympäristöä, kuluttajakäyttäytymistä, segmentointia, palveluja ja niiden markkinointia sekä markkinointiviestintää. Tutkimusote oli kvantitatiivinen. Kahdensadan asiakkaan otanta poimittiin pankin asiakasrekisteristä. Tutkimusmenetelmänä toimi kirjekysely, jota täydennettiin puhelinhaastatteluilla. Kyselyt ja haastattelut toteutettiin kesän 2013 aikana. Vastauksia saatiin 49, jotka käsiteltiin ja analysoitiin IBM SPSS Statistics -ohjelman avulla. Luotettavuudeltaan tutkimus on suuntaa antava.

Tuloksista selvisi, että lainan korko, asiakaspalvelun laatu ja sähköisen asioinnin sujuvuus ovat tärkeimmät kriteerit 24–30-vuotiaiden valitessa asuntorahoittajapankkia. Pankin markkinointiviestinnän tärkeimmäksi osa-alueeksi koettiin asiakaspalvelutilanteissa tapahtuva viestintä. Viestintäkanavista internetsivut, kirje ja verkkopankki tavoittavat kohderyhmän tehokkaimmin. Paras ajankohta ensiasunnon ostamiseen liittyvistä asioista viestimiseen on noin 20 vuoden iässä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste