Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kodifin Oy:n markkinointiviestinnän kehittäminen

Häkkilä, Jukka (2013)

 
Avaa tiedosto
Hakkila_Jukka.pdf (2.698Mt)
Lataukset: 


Häkkilä, Jukka
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219412
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tuottaa toimeksiantajayritys Kodifin Oy:n tarpeita vastaava käytännöllinen markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma ja suunnitelmaa tukevia markkinointiviestintämateriaaleja. Työn tavoitteena oli muun muassa selkeyttää yrityksen markkinointiviestinnän linjaa ja tehostaa viestintää. Aiheen avulla opinnäytetyön tekijä sai syventää markkinointiviestinnän strategisia näkemyksiään ja nostaa markkinointiviestinnän suunnittelullisia ja hallinnallisia valmiuksiaan.

Työ toteutettiin toiminnallisesti tuottamalla tietoperustaan pohjautuvia markkinointiviestinnän linjauksia, ohjeistuksia ja markkinointiviestintämateriaaleja. Yrityksen lähtökohtatilanteen määrittelyn perustana olivat yrityksen markkinointisuunnitelma ja palaverit henkilöstön kanssa.

Työn alkuun on koottu tietoperusta, jossa tutustutaan työn kannalta tärkeisiin markkinointiviestinnän käsitteisiin ja osa-alueisiin. Seuraavaksi esitetään toimeksiantajayrityksen markkinointiviestinnän lähtökohtatilanne ja sen jälkeen kehittämissuunnitelma, johon sisältyy muun muassa yritykselle asetetut markkinointiviestinnän tavoitteet ja strategia sekä niiden toteuttamisessa käytettävät keinot ja kanavat. Markkinointiviestintämateriaalien laatimisen lähtökohdat ja tietoperusta esitetään kehittämissuunnitelman jälkeen ja varsinaiset tuotetut materiaalit esitetään työn liitteissä.

Tietoperusta koottiin yrityksen toimintamalli ja toimialan erityispiirteet huomioiden. Kehittämissuunnitelman alussa esitettävässä markkinointiviestintästrategiassa hyödynnettiin yrityksessä jo olemassa olevia linjauksia, joita ei kuitenkaan ollut ennen tätä kirjattu ylös strategian muodossa. Strategian kirjaamisen katsottiin olevan tärkeä toimenpide selkeän markkinointiviestinnän linjan muodostamiseksi. Työssä käsitellään myös kanavakohtaisia mittareita, joiden avulla markkinointiviestinnän tehokkuutta voidaan mitata ja arvioida. Markkinointiviestintämateriaalit suunniteltiin tukemaan asetettuja tavoitteita, strategiaa ja kanavakohtaisia tarpeita.

Työn tuotoksena saatiin toimeksiantajan tarpeiden mukainen strategisen linjauksen sisältävä markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma. Toisena tuotoksena saatiin suunnitelmaa tukevia markkinointiviestintämateriaaleja, joita yritys voi hyödyntää markkinoinnissaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste