Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

KYLMÄ JA LUMINEN MAA: SUOMEN BRÄNDIÄ ETSIMÄSSÄ : Vaihto-opiskelijoiden mielikuvat Hollannissa

Ahola, Henna (2013)

 
Avaa tiedosto
Ahola Henna.pdf (10.99Mt)
Lataukset: 


Ahola, Henna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112718579
Tiivistelmä
Positiivisella mielikuvalla on tärkeä merkitys matkakohteen valitsemisessa. Mielikuvaan pyritään vaikuttamaan rakentamalla positiivista brändiä. Brändääminen on siis tärkeää, jotta Suomi nähdään houkuttelevana matkailijoiden silmissä. Tapahtumamarkkinointi on mieleenpainuva markkinoinnin keino. Opinnäytetyössä halusin selvittää Suomen brändi-imagon Hollannissa olevilla vaihto-opiskelijoilla ja miten tapahtumamarkkinoinnilla voidaan siihen vaikuttaa. Tapahtumamarkkinoinnin avulla tavoitteeni oli lisätä Suomi-tietoutta ja luoda positiivista brändi-identiteettiä Suomelle. Teoriaosa käsittelee brändiä ja sen kehittämistä ottaen mukaan myös maan brändäämisen puolen. Kerron myös Suomen matkailun attraktioista ja tapahtuman järjestämisestä ja sen käyttämistä markkinoinnin keinona. Empiirisen osion tein kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimukseen kuului kaksi ryhmää, joista toinen osallistui Suomi-tapahtumaani ja täytti sen jälkeen paperisen kyselylomakkeen sekä toinen ryhmä, joka vastasi lomakkeeseen sähköisesti ilman tapahtumaa. Näin pystyin vertailemaan tapahtuman vaikutusta mielikuviin. Tutkimuksessa selvisi, että vaihto-opiskelijoiden mielikuva Suomesta on positiivinen. Spontaanisti Suomea ajatellaan kylmäksi ja lumiseksi maaksi, lisäksi sauna tuli usein esille vastauksissa. Suomea pidetään houkuttelevana ja sinne halutaan matkustaa. Tapahtumamarkkinoinnin jälkeen mielikuva oli useammin erittäin positiivinen ja harvemmin neutraali verrattuna ryhmään, joka ei osallistunut tapahtumaan. Tapahtumamarkkinoinnin avulla Suomen mielikuvaa voitiin rakentaa positiivisemmaksi ja kiinnostavammaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste