Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

OPISKELIJARUOKAILUN ASIAKASTYYTYVÄISYYS, Case Amica-opiskelijaravintolat Vaasassa

Luoma, Petteri (2013)

 
Avaa tiedosto
Petteri_Luoma.pdf (709.9Kt)
Lataukset: 


Luoma, Petteri
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818837
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimus opiskelijaruokailun asiakastyytyväisyydestä. Tarkoituksena oli selvittää, miten tyytyväisiä opiskelijat olivat heille tarjottaviin opiskelijaruokailupalveluihin. Tutkimuksella saatiin selville, mitkä asiat opiskelijaruokailussa ovat hyvin ja mihin asioihin pitää kiinnittää enemmän huomiota ja tehdä muutoksia. Työssä on käsitelty asiakastyytyväisyyden perusteita ja käsitteitä, asiakaspalvelua sekä opiskelijaruokailun käytäntöjä. Lisäksi perehdytään ravitsemissuosituksiin, jotka koskevat opiskelijaruokailua. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena e-lomakkeella. Kyselyyn vastasi 216 opiskelijaa Vaasan ammattikorkeakoulusta ja Vaasan yliopistosta. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että parannettavaa opiskelijaruokailun järjestämisessä olisi, mutta tyytyväisiäkin asiakkaita oli. Yleisesti ottaen miehet antoivat hieman parempia arvosanoja kuin naiset. Tärkeimpänä vastauksista nousi ruoan maku ja laatu. Ruoan halutaan olevan laadukasta ja maukasta perusruokaa, ei liian erikoista. Ruoan tulee maistua ja näyttää hyvältä, että sitä on mielekästä syödä. Salaattipöytään kaivattiin monipuolisempaa tarjontaa ja tuoreita raaka-aineita. Ravintoloiden tilat kaipaisivat modernisointia, jotta ne olisivat viihtyisämmät. Tulosten perusteella ravintolat voivat miettiä toimintaansa ja saada ruokailun toimimaan paremmin. Näin myös asiakkaita ovat tyytyväisempiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste