Nuorten aikuisten tyytyväisyys Klaaran ja Triangelin palveluihin
Pentinmäki, Sari; Nurmi, Minna (2013)
Pentinmäki, Sari
Nurmi, Minna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219376
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219376
Tiivistelmä
Nuorten aikuisten yhteiskunnan palveluverkoston ulkopuolelle jääminen on tällä hetkellä keskustelua herättävä ja ajankohtainen asia. Tälle ryhmälle suunnattujen, syrjäytymistä osaltaan ehkäisevien, palvelujen tulisi vastata asiakkaiden tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kahden nuorille aikuisille palvelua tarjoavan organisaation 18–25-vuotiaan asiakaskunnan tyytyväisyys saamaansa palveluun.
Tutkimus toteutettiin kevään ja kesän 2013 aikana nuorisoasema Klaaran sekä Vaasan työvoiman palvelukeskus Triangelin 18–25-vuotiaille asiakkaille. Aineiston keruussa käytettiin puolistrukturoitua kyselylomaketta, joten tutkimus sisälsi sekä kvantitatiivisen että kvalitatiivisen osuuden. Vastauksia saatiin kokonaisuudessaan 52 kappaletta.
Tulosten perusteella voidaan todeta, että Klaaran ja Triangelin 18–25-vuotiaat asi-akkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä palvelun laatuun sekä henkilökuntaan näissä organisaatioissa. Saaduista tuloksista käy hyvin ilmi asiakkaiden tyytyväisyyden taso ja vastausten pohjalta kohdeorganisaatiot voivat myös kehittää toimintaansa vastaamaan entistä paremmin asiakkaidensa tarpeita.
Tutkimus toteutettiin kevään ja kesän 2013 aikana nuorisoasema Klaaran sekä Vaasan työvoiman palvelukeskus Triangelin 18–25-vuotiaille asiakkaille. Aineiston keruussa käytettiin puolistrukturoitua kyselylomaketta, joten tutkimus sisälsi sekä kvantitatiivisen että kvalitatiivisen osuuden. Vastauksia saatiin kokonaisuudessaan 52 kappaletta.
Tulosten perusteella voidaan todeta, että Klaaran ja Triangelin 18–25-vuotiaat asi-akkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä palvelun laatuun sekä henkilökuntaan näissä organisaatioissa. Saaduista tuloksista käy hyvin ilmi asiakkaiden tyytyväisyyden taso ja vastausten pohjalta kohdeorganisaatiot voivat myös kehittää toimintaansa vastaamaan entistä paremmin asiakkaidensa tarpeita.
