Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Luottamusta herättävä verkkosivusto : suunnittelijan näkökulma

Killström, Anne (2013)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Killstrom_Anne.pdf (3.223Mt)
Lataukset: 


Killström, Anne
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120419977
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee suunnittelijan näkökulmasta luottamuksen rakentumista verkkosivustolla. Työ toimii johdantona laajaan teemaan, josta kirjoittaja on valinnut käsiteltäväksi tärkeimmiksi katsomiaan asioita. Tavoitteena on ymmärtää, mistä elementeistä luottamus muodostuu ja miten suunnittelija pystyy herättämään käyttäjän luottamuksen.

Tutkielman alussa lukijalle selvitetään lyhyesti käyttäjäkokemuksen ja käytettävyyden määritelmät sekä se, mistä luottamuksessa on kyse ja miten se ilmenee verkkosivuilla. Luottamukseen vaikuttavista elementeistä tärkein on ulkoasu, jota opinnäytetyössä käsitellään niin kuvien kuin tekstin muotoilun osalta. Kielen sävy, kehystäminen ja persoonallistaminen ovat myös keskeisiä asioita. Yhteenvedossa on kooste tärkeimmistä asioista, jotka suunnittelijan kannattaa pitää mielessä. Opinnäytetyössä ei anneta teknisiä neuvoja verkkosivuston tekemiseen.

Tutkielman aineisto perustuu internetissä oleviin artikkeleihin, kirjallisuuteen ja tutkimustuloksiin tietokannoissa. Käyttäjäkokemuksesta kiinnostuneet saavat työstä tietoa uskottavan ja luottamusta herättävän verkkosivuston suunnitteluun. Työn antamia vinkkejä voi käyttää apuna myös painotuotteiden suunnittelussa.

Opinnäytetyö korostaa luottamuksen ja käyttäjäkokemuksen tärkeyttä verkkosivuilla. Luottamuksesta hyötyvät sekä käyttäjä että verkkosivuston omistaja. Luotettavuudesta viestivä verkkosivusto voi haloefektin avulla heijastua yrityksen maineeseen ja liiketoimintaan. Verkkosivusto, joka ei herätä käyttäjässä luottamusta, on yrityksen kannalta turha tai pahimmillaan jopa haitallinen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste