Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen verkkomarkkinointi : Case: WebAula.fi

Nyqvist, Ossi (2013)

 
Avaa tiedosto
ossi_nyqvist.pdf (1.957Mt)
Lataukset: 


Nyqvist, Ossi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520279
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee aihetta verkkomarkkinointi sen kaikissa moderneissa ilmentymismuodoissaan. Koska internet ja siellä toimivat mediat ovat tällä hetkellä ainoita aidosti kasvavia markkinointiväyliä, ovat yritykset erityisen kiinnostuneita niiden mahdollisuuksista. Näkyvyyden ja brändin kasvattamisen keinot internetissä eivät ole kuitenkaan itsestäänselvyyksiä. Tässä opinnäytteessä keskitytään internetnäkyvyyden lisäämiseen mahdollisimman monella keinolla, ja toisaalta seurataan myös kääntyykö saatu huomio yrityksen tulokseksi eli liikevaihdoksi.
Opinnäytetyössä tutkitaan niitä tapoja, joilla voidaan luoda trafiikkia kohdeyrityksen WebAula.fi kotisivuille, ja/tai puhtaasti lisätä yrityksen brändin tunnettavuutta. Näitä keinoja ovat mm. hakukoneoptimointi, laadukkaan video, kuva- ja tekstisisällön luominen internetissä, sosiaalisen median kampanjointi, blogittaminen, mainostaminen ja hakusanojen ostaminen. Kaikki nämä keinot ovat kuitenkin turhia, jos itse sisältö ei ole kiinnostavaa tai asiakasta osallistavaa, joten opinnäytetyössä perehdytään myös siihen, minkälaista sisältöä verkkomarkkinoinnissa kannattaa julkaista.
Verkkomarkkinointia toteutetaan WebAula.fi verkkopalveluyritykselle. Yritys toteuttaa pääasiassa kotisivuja yrityksille. Vaikka yrityksen toiminta-alue ei välttämättä kosketa suuria yleisöjä, on sille ehdottoman tärkeää olla esillä edukseen juurikin sen omalla pelikentällä eli verkossa.
Verkossa tapahtuva markkinointi on luonteeltaan hyvin erilaista perinteiseen markkinointiin verraten. Realiaikainen reagointi ja suorat asiakaskontaktit alati muuttuvassa sosiaalisen median ympäristöissä asettavat yrityksille suuria haasteita pysyä mukana markkinoinnin uusimmissa trendeissä. Toisaalta internetin villin lännen muuttuva ympäristö antaa ennenäkemättömän mahdollisuuden luoda uusia konsepteja myös itse.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste