Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastuen prosessien tarkastelu ja kehittäminen Acutessa

Martikainen, Elina (2013)

Avaa tiedosto
Martikainen_Elina.pdf (989.0Kt)
Lataukset: 


Martikainen, Elina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120820406
Tiivistelmä
Suomalainen ohjelmistoyhtiö Acute valmistaa ja toimittaa potilastietojärjestelmiä muun muassa työterveyshuoltoon ja fysioterapialaitoksille. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia asiakastuen prosessien toimivuutta toimeksiantajayrityksessä Acutessa. Toimeksiantajayrityksessä oli vuoden 2013 aikana pyritty kehittämään erityisesti asiakastuen toimintaa erilaisin keinoin. Näin ollen tämä opinnäytetyö sopi hyvin täydentämään asiakastuen toiminnan kehittämistä prosessien näkökulmasta.

Tarkoituksena oli kartoittaa yrityksen asiakastuen prosessien nykytilaa, pohtia mahdollisia kehitysehdotuksia tai parannuksia prosessien kulkuun. Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena. Tärkeänä osana työtä oli vaaratilanneilmoitusprosessin tarkastelu, joka liittyy Valviran määrittelemään vaaratilanneilmoitukseen terveydenhuollon laitteista tai välineistä. Vaaratilanneilmoitukseen liittyy erityisesti sähköinen resepti eli eResepti, joka on myös käytössä Acuten järjestelmissä. Työssä pyrittiin tuomaan ensin esille teoriaa prosessiajattelusta, jonka pohjalta mallinnettiin asiakastuen prosessien nykytila ja esitettiin kehitysehdotuksia.

Yrityksen asiakastuen prosessien kartoituksessa selvisi, että prosessit ovat nykyisellään pääosin hyviä. Teoriaan peilaten kävi ilmi, että asiakastuen prosesseihin kaivataan lähinnä hienosäätöä esimerkiksi työnjakoon ja tehtävien priorisointiin. Tiimityöskentelyn tuominen prosesseihin voisi lisätä tehokkuutta ja käytännönläheisiä ratkaisuja asiakkaiden ongelmatilanteisiin. Tiimityöskentely voisi lisätä myös työntekijöiden oppimista ja asiakaskeskeisyyttä, kun moniammatillisen tiimin jäsenet toimisivat yhdessä yhteisen päämäärän eteen.

Opinnäytetyössä käytetyt prosessikaaviot (Liite 1, Liite 2) ovat luottamuksellisia, jonka vuoksi ne on jätetty pois julkisesta opinnäytetyöstä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste