Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

"What can I get you?" : A study on POS marketing effectiveness in a restaurant environment

Näränen, Mikko (2013)

Avaa tiedosto
Naranen_Mikko.pdf (575.6Kt)
Lataukset: 


Näränen, Mikko
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520211
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tuottaa Bacardi-Martini Finlandille kattavaa tietoa yrityksen kohderyhmän kuluttajakäytöksestä ravintolaympäristössä. Tarkoitus on tarkastella ostoympäristössä sijaitsevan markkinointimateriaalin vaikutusta kuluttajien ostopäätökseen ravintolaympäristössä. Alkoholialan tiukasta sääntelystä johtuen myös työn kannalta oleellista lainsäädäntöä avataan opinnäyteyössä. Tämä auttaa alkoholi- ja ravintola-alaa tuntematonta ymmärtämään sen käytänteitä ja rajoituksia.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimukseen tarkoitettu sähköinen kyselylomake julkaistiin Metropolia Ammattikorkeakoulun intranetissä. Kysely tuotti yhteensä 427 vastausta, jotka analysoitiin tutkimuksen teoreettista viitekehystä vasten. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys pitää sisällään kuluttajakäyttäytymisen ja kuluttajapsykologian teorioita sekä teorioita ja sovelluksia ostoympäristössä tapahtuvasta markkinoinnista. Teoriaosuus painottuu tietoisen päätöksenteon takana piileviin alitajunnassa sijaitseviin tekijöihin, jotka ohjaavat työssä tutkittua päätöksentekoprosessia.

Keskeisimmät tulokset kuvaavat kuinka tutkimukseen osallistuneiden ostopäätökseen vaikuttavat näiden demografiset sekä käytöstä selittävät tekijät. Tulosten avulla voidaan myös arvioida ravintolaympäristössä sijaitsevan markkinoinnin näkyvyyttä ja vaikutusta vastanneiden ostopäätökseen. Tutkimuksen validiteetti sekä reliabiliteetti arvioidaan raportin loppuosassa, jossa myös annetaan käytännön parannusehdotuksia ravintolaympäristössä tapahtuvan markkinoinnin tehostamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste