Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

S-Rauta Kemin yritysmyynnin kilpailukeinot potentiaalisissa asiakkuuksissa

Karjalainen, Anne (2013)

 
Avaa tiedosto
Karjalainen_Anne.pdf (895.5Kt)
Lataukset: 


Karjalainen, Anne
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121120847
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli rautakauppa-alaa harjoittavan S-Rauta Kemin yri-tysmyyntiosasto. Aiheena oli tutkia markkinointitutkimuksen keinoin potentiaalisten asiakkaiden ostopaikkoja, S-raudan tunnettuuden tasoa sekä markkinoinnin kilpailu-keinoja. S-Rauta Kemi halusi myös ehdotuksen potentiaalisille yritysasiakkaille suunnatusta tapahtumasta. Tutkimukseen haastateltiin puhelimitse 37 Meri-Lapin alueen rakennusliikkeen rautakauppaostoista vastaavaa henkilöä vuodenvaihteessa 2012-2013.

Teoriaosa koostuu markkinointitutkimuksen prosessimaisesta toteutustavasta sekä markkinoinnissa käytettävistä kilpailukeinoista. Kilpailukeinoja käsiteltiin lähtökoh-dasta, jossa yksikään tutkittavista yrityksistä ei ollut tutkimuksen tekoajankohtana S-Raudan asiakas. Siksi tutkimus perustui S-Raudan tunnettuuteen rakennusliikeasiakkaiden keskuudessa, sekä niihin puutteisiin ja vahvuuksiin, joita tutkimuksen potentiaaliset yritysasiakkaat kokivat omissa eli S-Raudan kanssa kilpailevissa ostopaikoissaan.

Tutkimuksen tavoitteena oli määritellä ne kilpailukeinot, joilla S-Rauta Kemi voi saada potentiaalisia asiakkaita ostaviksi asiakkaiksi. Saatavuus ja tyytymättömyys asiakaspalveluun muodostuivat heikkouksiksi rakennusliikkeiden nykyisin käyttämissä rautakaupoissa. Potentiaalisten yritysasiakkaiden lähestymiseksi ehdotettiin tapahtumamarkkinoinnin keinoja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste