Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

PK-YRITYKSEN VERKKO-KAUPAN UUDISTAMINEN : Case: Kalastusväline Rialinna Ky

Tikkanen, Joonas; Sirviö, Tatu (2014)

 
Avaa tiedosto
Tikkanen_Joonas_Sirvio_Tatu.pdf (610.8Kt)
Lataukset: 


Tikkanen, Joonas
Sirviö, Tatu
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401241698
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tutkia mitä verkkokaupan uudistaminen vaatii, sekä selvittää Kalastusväline Rialinna Ky:n asiakkaiden suhtautumista ja mielipiteitä yrityksen uudistuneesta verkkokaupasta. Työhön kuului myös uudistuneen verkkokaupan käytettävyysvertailu

Työhön liittyvä tutkimus kohdistettiin Rialinnan verkkokaupan kävijöihin, jotka vastasivat sähköiseen kyselylomakkeeseen. Kysymykset koskivat demografisia tekijöitä, harrastustapoja ja aiheena olevaa verkkokauppaa. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui määrällinen eli kvantitatiivinen tutkimus. Vastauksia tuli yhteensä 194 kappaletta.

Tutkimukseen vastanneista noin puolet kuului ikäluokkaan 30 – 45-vuotiaat ja lähes kaikki vastaajat olivat miehiä. Reilu viidennes vastaajista oli Pohjois-Savosta, loput olivat pääsääntöisesti läheisistä maakunnista. Vastauksien perusteella vastaajien keskuudessa harrastetaan kalastusta monipuolisesti ja suhteellisen aktiivisesti. Noin neljännes vastaajista käyttää rahaa harrastukseensa 300 - 499€ vuodessa. Enemmistö vastaajista ostaa välineensä verkkokaupasta tai paikanpäältä erikoisliikkeestä. Rialinnan verkkokauppaa käytetään pääasiassa tietokoneella ja sinne saavutaan hakukoneen kautta. Yleensä ottaen vastaajat pitivät uudistunutta verkkokauppaa vanhaa parempana.

Käytettävyysvertailussa Rialinnan uudistunut verkkokauppa pärjäsi hyvin verrattuna Verkkokauppa.com:in verkkokauppaan, joka valittiin Suomen parhaaksi verkkokaupaksi vuonna 2011.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste