Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Developing a Customer Value Proposition for the Street Food Segment: Case Teuvan Keitintehdas

Palonen, Juha (2022)

 
Avaa tiedosto
Developing a Customer Value Proposition for the Street Food Segment (1.546Mt)
Lataukset: 


Palonen, Juha
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201311939
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda uusi asiakasarvoehdotus toimeksiantajayritykselle katuruokasegmenttiin. Asiakasarvoehdotus on osa jatkossa toteutettavaa laajempaa liiketoimintamallin kehittämistä. Lisäksi tarkasteltiin seikkoja, jotka on tärkeä ottaa huomioon liiketoimintamallia kehitettäessä. Tämän tutkimuksen toimeksiantaja on lähes sata vuotta vanha perheyritys, jo neljännessä polvessa. Yrityksen päätuotealue ovat kriisinhallintaan tarkoitetut taktiset ruuanlaittoyksiköt.

Tämä työ toteutettiin yksittäisenä tapaustutkimuksena. Tutkimuksessa kerättiin empiiristä tietoa mahdolliselta asiakaskunnalta sekä havainnoimalla että kysely- ja haastattelukeinoin. Empiirinen tieto analysoitiin sekä laadullisesti että määrällisesti. Teoreettista, vertailevaa ja empiiristä informaatiota tukevaa tietoa oli löydettävissä kirjallisuudesta, aiemmista tutkimuksista ja tieteellisistä artikkeleista, jotka käsittelivät asiakasarvoa, liiketoimintamalleja ja liiketoimintainnovaatioita.

Sekä käytäntö että kirjallisuus tukevat näkemystä, jonka mukaan menestyvän liiketoiminnan edellytys on toimiva ja ennen kaikkea innovatiivinen liiketoimintamalli, jossa asiakkaille tuotetaan suurempaa arvoa pienemmillä kustannuksilla. Jotta innovatiivinen arvonluominen tai -kaappaaminen voi toteutua, asiakkaiden tarpeista tarvitaan laaja-alaista tietoa.

Tutkimukseen perustuvassa asiakasarvoehdotuksessa on otettu huomioon siirtyminen uudelle, kilpailusta vapaalle markkina-alueelle sekä selkeä arvontuotannon lisäys toimeksiantajayrityksen nykyiseen asiakasarvoon. Ehdotus perustuu tutkimuksessa kerättyjen primääristen ja sekundääristen tietojen analysointiin ja niiden perusteella tehtyihin johtopäätöksiin. Työn tuloksena yritykselle on laadittu asiakasarvoehdotus, minkä lisäksi on kartoitettu sekundääristen tietolähteiden avulla liiketoimintamallin kehittämisessä tärkeitä huomioon otettavia seikkoja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste