Somemarkkinoinnin vuosikello yritys X:lle
Kurvinen, Tuomas (2022)
Kurvinen, Tuomas
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202022003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202022003
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli somemarkkinoinnin vuosikello tekeminen kohdeyritys yritys X:lle. Nimi on sensuroitu kohdeyrityksen toiveesta. Yritys X on B2B -yritys ja tapahtumatekniikkayritys, eli yritys toimittaa erilaista tekniikkaa tapahtumiin.
Yritys koki tarvetta sosiaalisen median vuosikellolle parantamaan ja selkeyttämään toimintaansa sosiaalisessa mediassa. Vuosikellon lisäksi yritykselle laadittiin ohjeet ja kehitysehdotukset, kuinka parantaa heidän olemassaoloansa sosiaalisessa mediassa. Tietoperustana toimi kirjalliset lähteet ja opinnäytetyön tekijän tekemä nykytila-analyysi. Työssä keskityttiin tarkastelemaan sosiaalisen median kanavista Facebookia, Instagramia ja LinkedInia.
Opinnäytetyö on tehty toiminnallisena työnä ja vetoketjumallilla. Kappaleissa tietoperusta ja
empiirinen osio vuorottelevat ja kappaleiden lopussa tarjotaan vastaukset tietoperustan
pohjalta. Opinnäytetyön alussa käsitellään digi- ja somemarkkinoinnin merkitystä. Työn lopussa on muodostettu itse vuosikello kirjallisten lähteiden ja nykytila-analyysin pohjalta.
Opinnäytetyössä toteutettiin myös muutama pieni, rakenteeltaan vapaamuotoinen, haastattelu 4:lle yritys X:n työntekijälle yrityksen tilanteesta.
Työn lopputuloksena syntyi vuoden 2022 somemarkkinoinnin vuosikello kohdeyritykselle.
Vuosikelloon on kirjattu sosiaalisen median toimenpiteet kuukausitasolla. Vuosikellossa on
myös lueteltu tarkemmat ohjeet liittyen yrityksen toimintaan sosiaalisessa mediassa. Vuosikello on liitteenä työn lopussa.
Yritys koki tarvetta sosiaalisen median vuosikellolle parantamaan ja selkeyttämään toimintaansa sosiaalisessa mediassa. Vuosikellon lisäksi yritykselle laadittiin ohjeet ja kehitysehdotukset, kuinka parantaa heidän olemassaoloansa sosiaalisessa mediassa. Tietoperustana toimi kirjalliset lähteet ja opinnäytetyön tekijän tekemä nykytila-analyysi. Työssä keskityttiin tarkastelemaan sosiaalisen median kanavista Facebookia, Instagramia ja LinkedInia.
Opinnäytetyö on tehty toiminnallisena työnä ja vetoketjumallilla. Kappaleissa tietoperusta ja
empiirinen osio vuorottelevat ja kappaleiden lopussa tarjotaan vastaukset tietoperustan
pohjalta. Opinnäytetyön alussa käsitellään digi- ja somemarkkinoinnin merkitystä. Työn lopussa on muodostettu itse vuosikello kirjallisten lähteiden ja nykytila-analyysin pohjalta.
Opinnäytetyössä toteutettiin myös muutama pieni, rakenteeltaan vapaamuotoinen, haastattelu 4:lle yritys X:n työntekijälle yrityksen tilanteesta.
Työn lopputuloksena syntyi vuoden 2022 somemarkkinoinnin vuosikello kohdeyritykselle.
Vuosikelloon on kirjattu sosiaalisen median toimenpiteet kuukausitasolla. Vuosikellossa on
myös lueteltu tarkemmat ohjeet liittyen yrityksen toimintaan sosiaalisessa mediassa. Vuosikello on liitteenä työn lopussa.