Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Talotekniikka urakoinnin kehittäminen oppilaitoksen rakennuskohteissa

Vuoti, Jussi (2022)

 
Avaa tiedosto
Vuoti_Jussi.pdf (1.424Mt)
Lataukset: 


Vuoti, Jussi
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202082219
Tiivistelmä
Oulun seudun ammattiopisto, Kaukovainion yksikkö, tekniikka, rakentaa pientaloja omana tuotantona opiskelijatyönä. Keskimäärin vuodessa valmistuu 3–4 taloa. Kaikki LVI-tekniikka toteutetaan talotekniikan opiskelijoiden toimesta opettajan ohjauksessa.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kuvailla LVI-tekniikan toteutusta oppilaitoksen rakennuskohteissa. Työn tavoite oli löytää prosessin vaiheet ja kohteet missä oli kehittämistarpeita.

Tutkimus toteutetaan laadullisena tutkimuksena. Aineisto kerätään kyselyillä. Kyselyt kohdistetaan varsinaisen talonrakennuksen piirissä oleville opettajille ja ammattimiehille, talotekniikan opiskelijoille, talotekniikan opettajille ja ammattimiehille.

Tutkimuksessa nousi talotekniikka urakoinnin kehityskohteiksi tiedonkulun lisääminen eri rakentamisen vaiheissa, suunnitelmien yhteensovittaminen ja opiskelijoille suunnatun informaation lisääminen ennen työmaalle menoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste