Unga vuxna och banken : Case: Mörskom Sparbanks kontor i Borgå
Berg, Pernilla (2014)
Berg, Pernilla
Yrkeshögskolan Novia
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402042005
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402042005
Tiivistelmä
Nykypäivän yritysmaailmassa nähdään arvokkaaksi lisäarvoksi yrityksen oma brändi. Brändejä löytyy kaikkialta ja niitä on kuluttajana mahdoton välttää. Yritykselle on tärkeää kehittää omaa brändiä. Brändi on yleensä ainutlaatuinen ja sillä pyritään mm. houkuttelemaan kuluttajia.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia kuinka hyvin Porvoossa nuoret tuntevat Myrskylän Säästöpankin brändiä. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Myrskylän Säästöpankki,Porvoon konttori. Myrskylän Säästöpankki on toiminut 5-vuotta Porvoossa, tästä syystä on tärkeää kartoittaa pankin nykytilanne markkinoilla. Työn teoriaosassa ja sisällön suunnittelussa on käytetty lähteenä kirjoja sekä luotettavia sähköisiä sivustoja. Opinnäytetyön tutkimus suoritettiin kvantitatiivisen kyselylomakkeen avulla. Tutkimukseen vastasi yhteensä 202 vastaajaa. Tutkimuksessa kartoitettiin 18–25 –vuotiaiden itsenäistyvien nuorien tuntemusta Myskylän Säästöpankin Porvoon konttorista.
Työn tulokset antavat kuvan Myrskylän Säästöpankin Porvoon konttorin nykytilasta. Tutkimuksen tulos näyttää, että nuoret Porvoossa tuntevat pankin brändin huonosti. Tulokset osoittavat myös, että monet nuorista haluavat saada lisää tietoa pankin tuotteista. Tulosten perusteella voidaan todeta, että Porvoolaiset nuoret ovat hyvä kohderyhmä, johon kannatta panostaa. Heistä pankki voisi saada uusia kanta-asiakkaita.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia kuinka hyvin Porvoossa nuoret tuntevat Myrskylän Säästöpankin brändiä. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Myrskylän Säästöpankki,Porvoon konttori. Myrskylän Säästöpankki on toiminut 5-vuotta Porvoossa, tästä syystä on tärkeää kartoittaa pankin nykytilanne markkinoilla. Työn teoriaosassa ja sisällön suunnittelussa on käytetty lähteenä kirjoja sekä luotettavia sähköisiä sivustoja. Opinnäytetyön tutkimus suoritettiin kvantitatiivisen kyselylomakkeen avulla. Tutkimukseen vastasi yhteensä 202 vastaajaa. Tutkimuksessa kartoitettiin 18–25 –vuotiaiden itsenäistyvien nuorien tuntemusta Myskylän Säästöpankin Porvoon konttorista.
Työn tulokset antavat kuvan Myrskylän Säästöpankin Porvoon konttorin nykytilasta. Tutkimuksen tulos näyttää, että nuoret Porvoossa tuntevat pankin brändin huonosti. Tulokset osoittavat myös, että monet nuorista haluavat saada lisää tietoa pankin tuotteista. Tulosten perusteella voidaan todeta, että Porvoolaiset nuoret ovat hyvä kohderyhmä, johon kannatta panostaa. Heistä pankki voisi saada uusia kanta-asiakkaita.