Yli 50-vuotiaat asiakkaat - Opas keski-ikäisten ja sitä vanhempien asiakkaiden parempaan huomioimiseen
Salminen, Risto (toim.) (2022)
Salminen, Risto (toim.)
Karelia-ammattikorkeakoulu
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-275-346-5
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-275-346-5
Tiivistelmä
Vuosina 2019–2021 toteutettu Silver Economy -hanke tuotti pohjoiskarjalaisille yrityksille ja näiden henkilöstölle tietoa Silver Economy -teemasta, toimintamalleista ja ikäystävällisistä palveluista. Hankkeessa kasvatettiin yritysten palvelumuotoiluun ja markkinointiin liittyvää osaamista. Tavoitteena oli mahdollistaa yrityksille riittävä osaaminen uusien, yli 50-vuotiaille asiakkaille suunnattujen tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen.
Hankkeen aikana syntyneistä opeista luotiin yrityksille ja niiden kehitystyötä tukeville organisaatioille suunnattu opas, joka auttaa ymmärtämään paremmin, miksi yli 50-vuotiaat asiakkaat ovat yhä tärkeämpi asiakasryhmä yhä suuremmalle osalle yrityksistä. Oppaan vinkit on jaoteltu asiakastiedon, markkinoinnin, palvelumuotoilun ja erilaisten liiketoimintamahdollisuuksien mukaisesti.
Hankkeen aikana syntyneistä opeista luotiin yrityksille ja niiden kehitystyötä tukeville organisaatioille suunnattu opas, joka auttaa ymmärtämään paremmin, miksi yli 50-vuotiaat asiakkaat ovat yhä tärkeämpi asiakasryhmä yhä suuremmalle osalle yrityksistä. Oppaan vinkit on jaoteltu asiakastiedon, markkinoinnin, palvelumuotoilun ja erilaisten liiketoimintamahdollisuuksien mukaisesti.