Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Strategisten projektien viestinnän kehittäminen kansainvälisen franchising-ketjun maaorganisaatiossa

Rantala, Teemu (2022)

 
Avaa tiedosto
Strategisten projektien viestinnän kehittäminen franchising-ketjun maaorganisaatiossa.pdf (1.009Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Rantala, Teemu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203033048
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite on tukea ketjun strategisten projektien jalkauttamista viestinnän keinoin. Ensimmäisenä alatavoitteena on kuvata ja testata käytännössä paikallisen strategiaviestinnän prosessi sekä valinnat sen suunnittelussa ja resursoinnissa. Prosessin toimivuutta testataan käytännössä ja sen tehokkuutta arvioidaan ajankäytön näkökulmasta.

Prosessin kuvaamisessa apuna käytetään gantt-kaaviota, jossa esitellään kaikki työvaiheet sekä kuhunkin niistä kuuluvat tehtävät. Toisena alatavoitteena on tuottaa produkti, strategiaviestintäjulkaisu, joka jaetaan franchising-ketjun Suomen ravintoloihin tutustuttavaksi ja toimenpiteitä varten lokakuussa 2021. Työstä on rajattu julkaisun palaute ja käyttöönotto sekä jatkokehittäminen pois.

Toimeksiantaja on kansainvälinen ravintolaketju ja sen Pohjoismaiden liiketoiminnan lisenssinhaltija. Hyötynä toimeksiantajalle on malli, jolla strategiaviestintää voidaan tulevaisuudessa toteuttaa linjakkaasti ja kustannustehokkaasti.

Opinnäytetyö koostuu kuudesta pääluvusta ja neljästä liitteestä. Luvuissa 2-3 määritellään strategiatyöhön ja -viestintään liittyvät käsitteet sekä arvioidaan niiden merkitystä organisaatiolle. Luvussa 4 esitellään toimeksiantajaorganisaatio. Luvussa 5 kuvataan opinnäytetyön toteutus vaiheittain ja luvussa 6 arvioidaan työn onnistumista sekä havaittuja kehittymiskohtia.

Opinnäytetyön liitteenä on paikallisen tason strategiaviestintäprojektien prosessikaavio (liite 1) sekä vastaavien projektien roolitus ja vastuunjako toimeksiantajan Pohjoismaisen tason kaaviossa (liite 2). Liite 3 on opinnäytetyön aikana syntynyt produkti, ravintoloille jaettu strategiaviestintäjulkaisu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste