• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Venäläisten matkailijoiden asiakashankinta : Lapponia Safaris Oy

Huhtela, Anu (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Anu_Huhtela.pdf (342.6Kt)
Lataukset: 


Huhtela, Anu
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402272714
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten kemiläinen matkailun ohjelmapalveluyritys Lapponia Safaris Oy voisi kasvattaa venäläisten matkailijoiden asiakasmäärää. Tutkimuksessa perehdyttiin venäläisten matkailijoiden matkailun ohjelmapalveluja koskeviin palveluodotuksiin ja matkailumarkkinoinnin kanaviin.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivisiin menetelmiin kuuluvaa avointa teemahaastattelua, joka toteutettiin syksyllä 2013 toimeksiantajayrityksen tiloissa Kemissä. Haastattelun tulokset toimivat lähtökohtana tutkimukselle.

Lähdemateriaaliin tutustuminen kulki mukana koko opinnäytetyöprosessin ajan. Tietoa venäläisten matkustuksesta ja matkailumarkkinoinnista löytyi runsaasti eri julkaisuista. Haastattelussa esiin nousseiden kehityskohteiden ja lähdemateriaalista poimittujen tietojen pohjalta syntyneet tutkimustulokset esitellään opinnäyteyön loppuosassa.

Tutkimustulokset koostuvat suosituksesta, joita toimeksiantajayritys voi hyödyntää suunnitellessaan ohjelmapalveluja ja markkinointia venäläisille matkailijoille. Matkailijoiden kulttuurilliset erityispiirteet huomioimalla yritys voi vastata venäläisten matkailun ohjelmapalveluja koskeviin odotuksiin. Matkailumarkkinoinnissa verkostoitumisella ja yhteistyöllä saavutetaan sekä näkyvyyttä että kustannussäästöjä. Inter-netin ja sosiaalisen median yhteisöpalveluiden käyttäminen markkinoinnissa mahdollistaa uusien markkinoiden tavoittelun kustannustehokkaasti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus