Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kundnöjdhetsundersökning : Kuntokeskus ROK

Klingenberg, Alexandra (2014)

 
Avaa tiedosto
Klingenberg_Alexandra.pdf (967.7Kt)
Lataukset: 


Klingenberg, Alexandra
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403163202
Tiivistelmä
Jag har i mitt lärdomsprov valt att utföra en kundnöjdhetsundersökning för motionscentret Kuntokeskus ROK. Orsaken till varför jag valde företaget är att de inte utfört någon kundnöjdhetsundersökning tidigare. Mitt syfte med undersökningen är att ta reda på företagets starka sidor och eventuella brister samt att komma med utvecklingsmöjligheter för framtiden. I den teoretiska delen har jag tagit upp tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring och 4P som konkurrensmedel. I den empiriska delen har jag använt mig av den kvantitativa undersökningsmetoden. Undersökningen har utförts med hjälp av en enkät som skickats ut åt företagets medlemmar elektroniskt via företagets hemsida och genom social media. Resultatet av undersökningen visar att kundnöjdheten är god. Det finns dock mycket som kan göras för att förbättra kundnöjdheten ytterligare. I det sista kapitlet presenteras kort de centrala slutsatserna och tolkningar som kan göras av detta lärdomsprov.
 
For my thesis I have chosen to do a customer satisfaction research for Kuntokeskus ROK. The reason why I chose the company is that they have not accomplished a customer satisfaction research before. My purpose with the research is to get to know the company’s strong sides and eventual imperfections, and come with ideas for development for the future. In the theoretical part, I have included service marketing, customer relations and the 4P’s as a competitive tool. In the empirical part, I have used the quantitative survey method. The study was conducted using a survey sent out to the company’s members electronically via the company's website and through social media. The result of the survey shows that the customer satisfaction is good. However, there is much that can be done to improve the customer satisfaction even further. The final chapter presents the key findings and interpretations that can be drawn from this thesis.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste