Markkinoinnin kehityssuunnitelma West Wind Rentals-yritykselle
Uosukainen, Katri; Pöntinen, Laura (2014)
Uosukainen, Katri
Pöntinen, Laura
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403183281
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403183281
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on esitellä West Wind Rentalsille sopivia markkinoinnin kehitysehdotuksia. West Wind Rentals on Espanjan Aurinkorannalla toimiva lomahuoneistojen välitysfirma. Opinnäytetyössämme keskityimme ensisijaisesti löytämään ratkaisuja sähköisen markkinoinnin ja sosiaalisen median puolelta, koska ne eivät vaadi suurta taloudellsista sijoitusta ollakseen tehokkaita. Tuomme kehityssuunnittelmassa esille myös uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, joita West Wind Rentalsin kannattaisi pohtia kohderyhmikseen.
Työn teoriaosuus käsittelee markkinoinnin eri muotoja, jotka ovat tärkeimpiä West Wind Rentalsille. Sähköisen markkinoinnin osuudessa kerrotaan millaiset tehokkaiden ja hyödyllisten kotisivujen tulisi olla. Sen jälkeen työ keskittyy sähköisestä markkinoinnista sosiaalisen median puoleen, joka on alati kasvava markkinointikanava. Sosiaalisen median verkostosta on valittu kaksi opinnäytetyömme kannalta tärkeintä yhteisöä, jotka ovat Facebook ja Twitter. Opinnäytetyö tarjoaa taustatiedot markkinointiin ja segmentointiin. Lisäksi teoriaosuus esittelee markkinointiviestinnän neljä eri osa-aluetta, jotka ovat tärkeitä yrityksen myynnin kasvattamiseen. Lopuksi teoriaosuus kertoo lyhyesti asiakassuhteiden luomisesta ja ylläpitämisestä.
Kehityssuunnitelmassa esitellään ideoita West Wind Rentalsin markkinoinnin kehittämiseen. Kehityssuunnitelma tuo esille mielestämme uusia sopivia asiakasryhmiä, joita ovat mielestämme nuoret aikuiset. Tuomme kehityssuunnitelmassa esille myös uusia mahdollisuuksia printtimainontaan Suomessa. Sähköisen markkinoinnin osalta käsitellään keinoja uudistaa West Wind Rentalsin kotisivuja ja kuinka saada parhain hyöty sosiaalisesta mediasta. Sosiaalinen media tulee olemaan West Wind Rentalsille suuri voimavara, kun sen käyttöä kehitetään.
Työn teoriaosuus käsittelee markkinoinnin eri muotoja, jotka ovat tärkeimpiä West Wind Rentalsille. Sähköisen markkinoinnin osuudessa kerrotaan millaiset tehokkaiden ja hyödyllisten kotisivujen tulisi olla. Sen jälkeen työ keskittyy sähköisestä markkinoinnista sosiaalisen median puoleen, joka on alati kasvava markkinointikanava. Sosiaalisen median verkostosta on valittu kaksi opinnäytetyömme kannalta tärkeintä yhteisöä, jotka ovat Facebook ja Twitter. Opinnäytetyö tarjoaa taustatiedot markkinointiin ja segmentointiin. Lisäksi teoriaosuus esittelee markkinointiviestinnän neljä eri osa-aluetta, jotka ovat tärkeitä yrityksen myynnin kasvattamiseen. Lopuksi teoriaosuus kertoo lyhyesti asiakassuhteiden luomisesta ja ylläpitämisestä.
Kehityssuunnitelmassa esitellään ideoita West Wind Rentalsin markkinoinnin kehittämiseen. Kehityssuunnitelma tuo esille mielestämme uusia sopivia asiakasryhmiä, joita ovat mielestämme nuoret aikuiset. Tuomme kehityssuunnitelmassa esille myös uusia mahdollisuuksia printtimainontaan Suomessa. Sähköisen markkinoinnin osalta käsitellään keinoja uudistaa West Wind Rentalsin kotisivuja ja kuinka saada parhain hyöty sosiaalisesta mediasta. Sosiaalinen media tulee olemaan West Wind Rentalsille suuri voimavara, kun sen käyttöä kehitetään.