Näytä suppeat kuvailutiedot

Konsolipelien verkkokaupankäynti

Vuorio, Jori (2014)

dc.contributor.authorVuorio, Jori
dc.date.accessioned2014-03-20T13:14:05Z
dc.date.available2014-03-20T13:14:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201403032784
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/71521
dc.description.abstractOpinnäytetyön aiheena oli konsolipelien verkkokaupankäynti. Tavoitteeni oli selvittää kuluttajalle verkkokaupankäynnin periaatteita ja konsolipelien kauppaa koskevia asioita ja tarkastella, mitä verkkokaupankäynnissä kannattaa ja tulee ottaa huomioon. Opinnäytetyön alussa selvitettiin, mitä on verkkokauppa, miten se on kehittynyt Suomessa ja mitä tulee ottaa huomioon verkkokaupasta tilatessa kotimaasta tai ulkomailta. Opinnäytetyössä tarkasteltiin myös yleisesti verkkokaupan mahdollisuuksia, rajoituksia ja tuontirajoituksia ulkomailta tilattaessa. Teoriaosuuden toinen vaihe käsitteli konsolipelien verkkokauppaa, kuten konsolipelien määritelmä, markkinoin-tia, maksutapoja ja toimitusehtoja sekä mitä eroa on konsolipelin fyysisellä ja digitaalisella kopiolla. Pelikonsoleista tutkittiin kahden suosituimman valmistajan, Sony ja Microsoft, pelikonsoleiden omia kauppasivuja ja niiltä pelien ostamista. Työn tutkimusosiossa perehdyttiin kahteen suomalaiseen ja kahteen ulkomaalaiseen verkkokauppaan ja tutkittiin näiden verkkokauppojen luotettavuutta Howard-verkkokauppa-apurin ja kuluttajaliiton verkkosivujen avulla. Selvityksen perusteella voitiin kuluttajan näkökulmasta arvioida, onko verkkokauppa luotettava vai ei. Lisäksi tutkittiin kauppojen verkkosivujen toimivuutta ja tilaamisen tekemisen helppoutta kuluttajan näkökulmasta. Tutkimustulokset osoittivat, että kyseessä olevat verkkokaupat ovat syystäkin suosituimpien verkkokauppojen joukossa. Verkkosivuilta löytyi kuluttajan kannalta tärkeä ja olennainen tieto, verkkosivut olivat ymmärrettävät ja tilausten tekeminen oli nopeata ja helppoa.fi
dc.description.abstractThe subject of this thesis was console games e-commerce and survey of console games online shopping. My goal with this thesis was to clarify the principles of online shopping and console games shopping for the consumer and examine what one should take in consideration while online shopping. At the beginning of this thesis was told what is e-commerce, how it has developed in Finland and what one should notice when ordering products from homeland or abroad. Possibilities, limitations and import restrictions of online shopping were also examined. The second theoretical part covered online shopping of console games, the definition of console games, console games marketing, payment methods, terms of delivery and the difference between digital and physical copy of games. The two most popular games consoles manufacturers, Sony and Microsoft, were explored. The research part of this thesis was focused on two Finnish and two overseas online shops. These online shops were examined with the help of Howard the online shopping assistant and the web page of the Consumers’ Union of Finland. Based on the examination one was able to estimate if the online shop is reliable or not on consumer’s point of view. The ease of using website and order placement was also looked into as a potential customer. The results of the research showed that these online shops are among the more popular online shops for a reason. All the relevant information from the customer’s point of view was found from respective websites, each website was comprehensive to use and order placement was fast and easy.en
dc.language.isofin
dc.publisherSatakunnan ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.subjectkonsolipelit
dc.subjectverkkokauppa
dc.titleKonsolipelien verkkokaupankäyntifi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/161
dc.organizationSatakunnan ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationSatakunnan ammattikorkeakoulu
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalous


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot