Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sairaanhoidon palvelun laatu työterveyshuollossa

Vannemaa, Heli (2007)

 
Avaa tiedosto
2007_vannemaa_heli.pdf (238.6Kt)
Lataukset: 


Vannemaa, Heli
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200809263288
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata Porin kaupungin yritysten työterveyshuollon sairaanhoidon palvelun laatua asiakkaan näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli saada tietoa, jonka avulla työterveyshuolto voi kehittää palvelujaan vastaamaan paremmin asiakkaan tarpeita. Tavoitteena oli myös kehittää kyselylomake, jota työterveyshuolto voi jatkossa käyttää asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Opinnäytetyön aineisto kerättiin kyselylomakkeella (liite 1). Opinnäytetyön tavoite ja kyselylomake on laadittu yhteistyössä Porin kaupungin yritysten työterveyshuollon yhteyshenkilöiden kanssa pohjautuen hyvään työterveyshuoltokäytäntöön. Tutkimusaineisto kerättiin Porin kaupungin yritysten työterveyshuollon sairausvastaanotolla 8.11.06 -31.01.07 välisenä aikana. Kaikkiaan kyselylomakkeita toimitettiin vastaanotolle 50 kappaletta, joka oli myös opinnäytetyön otoskoko. Vastaus prosentti oli 62. Vastaajien mielestä Porin kaupungin yritysten työterveyshuollon sairausvastaanoton riittävyys ja saatavuus on hyvää. Yritysasiakkaiden mielestä terveydenhoitajan toteuttama palvelu oli asiantuntevaa ja ohjeistus oli ymmärrettävän selkeää. Vastaajien odotukset ja tarpeet tuli tyydytetyksi ja he kokivat saaneensa ohjeita jatkotoimenpiteistä. Suurin osa yritysasiakkaiden vastauksista oli positiivisia koskien terveydenhoitajan asiakaslähtöisyyttä ja vuorovaikutustaitoja. Vastaukset eivät sinänsä antaneet paljon kehitysideoita yritysten sairausvastaanoton käyttöön. Kokonaisuudessaan yritysasiakkaat olivat tyytyväisiä sairausvastaanoton toimintaan ja kuvasivat sitä hyväksi. He olivat sitä mieltä, että tulisivat käyttämään palvelua jatkossakin. Näyttäisi että kyselylomakkeen käyttö asiakastyytyväisyyden mittaamiseen jatkossa on mahdollista pienin muutoksin. Porin kaupungin työterveyshuoltoon tulossa olevat muutokset antavat haasteen käyttää tätä kyselylomaketta työterveyshuollon asiakastyytyväisyyden seurantaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste