Päivittäisen johtamisen käyttöönotto autokorjaamolla
Peiponen, Jarkko (2022)
Peiponen, Jarkko
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203093271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203093271
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli luoda Audi Center Airportin yleiskorjaamotoimintaan päivittäisen johtamisen malli ja ohjeistus, joka olisi yksikön tarpeisiin räätälöity ja valmis käytännön testaukseen.
Mallin avulla oli tarkoitus tuoda esille päivittäisessä työskentelyssä tarvittavia tietoja sekä muistuttaa uusista käytännöistä ja helpottaa niiden juurtumista osaksi päivittäistä arkea. Tavoitteena oli lisätä korjaamon päivittäisen toiminnan tehokkuutta sekä työ- ja asiakastyytyväisyyttä.
Työ aloitettiin syksyllä 2021 ja ensimmäiseksi aiheesta keskusteltiin henkilökunnan kanssa. Keskustelujen pohjalta tehdyistä muistiinpanoista koottiin käyttökelpoisimmat ideat ja ajatukset, jotka käytiin läpi Audi Center Airportin korjaamopäällikön kanssa. Muistiinpanoista seulottiin tärkeimmät asiat, joiden pohjalta mallia lähdettiin rakentamaan. Lisäksi hyödynnettiin aihetta käsittelevää kirjallisuutta ja verkkolähteitä sekä tutustumista työpisteiden toimintaan.
Ohjeita tehdessä mietittiin, mistä kaikesta olisi hyötyä palaverien, päivittäisjohtamisessa käytettävien taulujen ja toiminnan parantamisen kannalta. Ohjeesta muodostui nelisivuinen Word-dokumentti, jossa oli taulujen mallit, tietoa palavereista ja taulujen käytöstä sekä toiminnan kehittämisestä.
Työn lopputuloksena syntyneen dokumentin pohjalta Audi Center Airport ottaa käyttöönsä päivittäisen johtamisen taulut ja aloittaa päivittäisten palaverien pitämisen alkuvuodesta 2022.
Mallin avulla oli tarkoitus tuoda esille päivittäisessä työskentelyssä tarvittavia tietoja sekä muistuttaa uusista käytännöistä ja helpottaa niiden juurtumista osaksi päivittäistä arkea. Tavoitteena oli lisätä korjaamon päivittäisen toiminnan tehokkuutta sekä työ- ja asiakastyytyväisyyttä.
Työ aloitettiin syksyllä 2021 ja ensimmäiseksi aiheesta keskusteltiin henkilökunnan kanssa. Keskustelujen pohjalta tehdyistä muistiinpanoista koottiin käyttökelpoisimmat ideat ja ajatukset, jotka käytiin läpi Audi Center Airportin korjaamopäällikön kanssa. Muistiinpanoista seulottiin tärkeimmät asiat, joiden pohjalta mallia lähdettiin rakentamaan. Lisäksi hyödynnettiin aihetta käsittelevää kirjallisuutta ja verkkolähteitä sekä tutustumista työpisteiden toimintaan.
Ohjeita tehdessä mietittiin, mistä kaikesta olisi hyötyä palaverien, päivittäisjohtamisessa käytettävien taulujen ja toiminnan parantamisen kannalta. Ohjeesta muodostui nelisivuinen Word-dokumentti, jossa oli taulujen mallit, tietoa palavereista ja taulujen käytöstä sekä toiminnan kehittämisestä.
Työn lopputuloksena syntyneen dokumentin pohjalta Audi Center Airport ottaa käyttöönsä päivittäisen johtamisen taulut ja aloittaa päivittäisten palaverien pitämisen alkuvuodesta 2022.