Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Realistisen 3D-ympäristön luonti Unity-pelimoottoriin

Rahkola, Sanni (2022)

 
Avaa tiedosto
Rahkola_Sanni.pdf (2.822Mt)
Lataukset: 


Rahkola, Sanni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203153544
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata realistisen ympäristön suunnittelu- ja toteutusprosessia Unity-pelimoottoriin ja High Definition Renderpipeline -järjestelmään. Samalla tutustuttiin eri tekniikoihin ja ohjelmiin osana opinnäytetyöprosessia. Tämä toteutettiin suunnittelemalla, konseptoimalla, mallintamalla ja luomalla näiden pohjalta kyberpunk-henkinen ympäristö Unityn sisälle.

Opinnäytetyössä kuljetetaan teoriaa ja käytännön osuutta rinnakkain. Lukujen alussa tarkastellaan aiheen teoriaa ja lopussa kuvataan käytännön osuutta. Ensimmäisenä kuvataan ympäristön ja projektin suunnittelua, minkä jälkeen tarkastellaan konseptointia ja siihen liittyviä vaiheita. Tämän jälkeen kuvataan 3D-mallinnusprosessia eritoten Blender-mallinnusohjelmassa ja teksturointia Substance Painter -ohjelmassa. Lopuksi tarkastellaan Unity-pelimoottoria ja High Definition Renderpipeline -järjestelmässä työskentelyä.

Opinnäytetyön tietoperustana oli aiempi kokemus projektissa käytetyistä työkaluista ja menetelmistä, mutta tietoa etsittiin myös verkkosivuilta ja artikkeleista. Opinnäytetyö on kirjoitettu suurimmalta osalta pelinkehityksen näkökulmasta, mutta samoja periaatteita voi noudattaa myös visualisoinnissa ja muissa työtehtävissä, joissa tarkoituksena on realistisen ympäristön luonti pelimoottorin sisälle
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste