Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus: Ranuan Tarvikekeskus Oy:n verkkokauppa

Pirttijärvi, Elsi (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö aiheesta Asiakastyytyväisyystutkimus - Ranuan Tarvikekeskus Oy:n verkkokauppa (959.7Kt)
Lataukset: 


Pirttijärvi, Elsi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203203759
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia Ranuan Tarvikekeskuksen verkkokauppa-asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Ranuan Tarvikekeskus on noin 80 henkilöä työllistävä yritys, joka myy kelkkoja, mönkijöitä ja moottoripyöriä sekä niiden lisävarusteita, pienkoneita, varaosia, ajovarusteita ja kodinkoneita. Yrityksellä on neljä myymälää ja verkkokauppa. Tässä opinnäytetyössä on käsitelty teoriaa verkkokaupasta, asiakastyytyväisyydestä ja asiakaskokemuksesta. Opinnäytetyö oli kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus.

Sähköpostikyselyn avulla kerättiin tietoja siitä, millaiseksi asiakkaat ovat kokeneet verkkokaupassa asioinnin. Kyselyyn vastasi 477 verkkokauppa-asiakkaasta 94, jolloin vastausprosentti oli 20. Kyselytutkimus toteutettiin kvantitatiivisin menetelmin. Lisäksi toimeksiantajalta tutkimuskäyttöön saatiin aineisto, johon oli kerätty verkkokauppa-asiakkaiden vapaata lisäpalautetta. Toimeksiantajan aineisto analysoitiin kvalitatiivisin menetelmin aineiston luonteen vuoksi.

Kyselytutkimuksen perusteella asiakkaat olivat pääosin kokeneet asioinnin helpoksi Ranuan Tarvikekeskuksen verkkokaupassa. Suurin osa vastaajista löysi tuotteet helposti sekä koki tuotekategoriat ja sisäisen hakukoneen toimivaksi. Suurimpana kehityskohteena esiin nousi varaosaselaimen näkyvyys.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste