Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opas B2B-verkkokaupan asiakaslähtöiseen suunnitteluun

Hämäläinen, Katja (2022)

 
Avaa tiedosto
Opas B2B-verkkokaupan asiakaslähtöiseen suunnitteluun (12.27Mt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Katja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203304161
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli käsitellä B2B-verkkokaupan asiakaslähtöistä suunnittelua ja laatia opas, jonka tarkoituksena oli olla yrityksen apuna verkkokaupan suunnittelussa. Työn toimeksiantajana oli Tamoline Finland Oy, joka on teknisten tuotteiden myyntiin erikoistunut tukkukauppa. Tamoline Finland Oy on aikeissa laajentaa yrityksen toimintaa myös verkkokaupan puolelle. Opinnäytetyö sai aiheensa yrityksen tarpeesta selvittää, mikä on B2B-verkkokauppojen nykytila ja trendit ja miten B2B-verkkokauppa voidaan rakentaa niin, että se palvelisi asiakkaiden tarpeita mahdollisimman hyvin.

Opinnäytetyön teoriaosuus jakautui kolmeen päälukuun. Ensimmäinen pääluku käsitteli sähköistä kaupankäyntiä. Toinen pääluku keskittyi B2B-liiketoimintaan ja B2B-verkkokaupan nykytilaan ja tulevaisuuteen. Viimeinen pääluku käsitteli asiakaslähtöisyyttä ja ostokäyttäytymisen muutoksen vaikutuksia B2B-verkkokauppaan. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostettiin ajankohtaisia internetlähteitä ja kirjallisuutta käyttäen. Opinnäytetyössä käytettiin lähteenä myös tutkimuksia, jotka käsittelivät B2B-verkkokauppaa.

Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa luotiin toimeksiantajayritykselle opas, joka antoi toimeksiantajayritykselle laajan kuvan B2B-verkkokaupan nykytilanteesta sekä siitä, mitä asioita yrityksen kannattaisi ottaa huomioon asiakaslähtöisen verkkokaupan suunnittelussa. Opas myös auttoi yritystä valitsemaan yrityksen sekä yrityksen asiakkaiden tarpeisiin sopivat verkkokaupparatkaisut huomioiden verkkokaupan trendit.

2020-luvun alku on erinomainen aika perustaa verkkokauppa, koska verkkokaupat ovat suuressa kasvussa yritysten välisessä kaupankäynnissä. Verkkokauppojen yleistyessä myös asiakkaiden vaatimukset ovat kasvaneet verkkokauppoja kohtaan. Asiakkaat odottavat nykypäivänä saavansa B2B-verkkokaupassa henkilökohtaista ja personoitua palvelua ja arvostavat helppoa ja nopeaa verkkokauppakokemusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste