Market research: Hotels with conference rooms in Europe
Aaltonen, Oskari (2022)
Aaltonen, Oskari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204054578
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204054578
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli ja kerätä todisteita tulevaisuuden päätöksentekoa varten myynnin ja markkinoinnin osa-alueilla kerätyn datan perusteella. Lisäksi tarkoitus oli analysoida markkinatilannetta eri maissa hotellien ja kokouspaikkojen suhteen. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli MeetingPackage, teknologiayritys, joka tuottaa hotelleille ja kokouspaikoille kokoustilojen varaamiseen erikoistuvia ohjelmistoratkaisuja.
Opinnäytetyö tehtiin kvalitatiivisena sekundäärisenä tutkimuksena, koska toimeksiantaja kerää dataa jatkuvasti. Selvityksessä käytettävää dataa oli paljon. Tämän vuoksi opinnäytetyössä käytettyä dataa visualisoitiin ja analysoitiin käyttäen Power BI työkalua.
Tulokset viittasivat siihen, että eniten dataa löytyi maista, joissa MeetingPackage on onnistuneesti tuonut tuotteitaan tunnetuksi alueen toimijoille ja toteuttanut myynti- ja markkinointitoimintoja. Suurimmat datan keskittymät viittasivat kaupunkeihin, joita pidetään kansainvälisen liiketoiminnan solmukohtina. Opinnäytetyö onnistui vastaamaan MeetingPackagen kanssa yhteistyössä asetettuihin kysymyksiin ja tavoitteisiin.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä suositeltiin jatkotutkimusta, joka liittyy hotellien ja kokouspaikkojen kokousliiketoimintaan sekä Euroopassa että muilla alueilla.
Opinnäytetyö tehtiin kvalitatiivisena sekundäärisenä tutkimuksena, koska toimeksiantaja kerää dataa jatkuvasti. Selvityksessä käytettävää dataa oli paljon. Tämän vuoksi opinnäytetyössä käytettyä dataa visualisoitiin ja analysoitiin käyttäen Power BI työkalua.
Tulokset viittasivat siihen, että eniten dataa löytyi maista, joissa MeetingPackage on onnistuneesti tuonut tuotteitaan tunnetuksi alueen toimijoille ja toteuttanut myynti- ja markkinointitoimintoja. Suurimmat datan keskittymät viittasivat kaupunkeihin, joita pidetään kansainvälisen liiketoiminnan solmukohtina. Opinnäytetyö onnistui vastaamaan MeetingPackagen kanssa yhteistyössä asetettuihin kysymyksiin ja tavoitteisiin.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä suositeltiin jatkotutkimusta, joka liittyy hotellien ja kokouspaikkojen kokousliiketoimintaan sekä Euroopassa että muilla alueilla.