Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma

Ruotsalainen, Pauliina; Kärkkäinen, Roosa (2022)

 
Avaa tiedosto
Ruotsalainen_Karkkainen.pdf (3.105Mt)
Lataukset: 


Ruotsalainen, Pauliina
Kärkkäinen, Roosa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204225639
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehittämissuunnitelma toimeksiantajan digitaalisen markkinoinnin parantamiselle. Opinnäytetyö on laadullinen kehittämistyö ja lähestymistapana on tapaustutkimus. Opinnäytetyöprosessi käynnistettiin Ergo-Kalusteet Oy:n toimeksiannosta. Ergo-Kalusteet Oy on kuopiolainen kalustekomponentti yritys, joka tuottaa asiakkailleen ja sidosryhmilleen uniikkeja kalusteratkaisuja. Opinnäytetyön aihe on hyvin ajankohtainen toimeksiantajayrityksessä, sillä yrityksellä ei ole aktiivisessa käytössä digitaalisen markkinoinnin menetelmiä.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa ja esitellään sosiaalisen median kanavista Facebook, Instagram ja LinkedIn. Teoreettinen viitekehys sisältää sisältömarkkinoinnin perusteita ja brändin tunnettuutta. Viitekehyksestä Ergo-Kalusteet Oy saa monipuolisesti tietoa digitaalisesta markkinoinnista ja sosiaalisen median kanavista. Opinnäytetyötä varten haastateltiin toimeksiantajaa, jotta saadaan yrityksen lähtötilanne selville. Haastattelun pohjalta laadittiin yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykytila- ja SWOT-analyysi. Tämän jälkeen opinnäytetyön tiedonkeruumenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta Ergo-Kalusteet Oy:n asiakkaille ja sidosryhmille. Kyselytutkimuksen tuloksia käytettiin digitaalisen markkinoinnin kehitysideoiden tukena. Kyselyssä kartoitettiin asiakkaiden ja sidosryhmien näkökulmaa sosiaalisesta mediasta, sen merkityksellisyydestä ja millainen sisältömarkkinointi herättää mielenkiintoa. Kyselyllä selvitettiin myös, kuinka asiakkaat ja sidosryhmät kehittäisivät kohdeyrityksen digitaalista markkinointia ja kuinka merkittävänä pidetään yrityksen löydettävyyttä sosiaalisessa mediassa.

Tutkimuksen tuloksia ja teoreettista viitekehystä hyödyntäen löydettiin tärkeimmät keinot ja konkreettiset kehitysideat kohdeyrityksen digitaalisen markkinoinnin sekä sisältömarkkinoinnin toteuttamiseen ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen. Kehitysideoista toimeksiantajayritys voi ottaa käyttöön digitaalisen markkinoinnin keinoja osana liiketoiminnan kasvattamista ja brändin tunnettuuden vahvistamista. Opinnäytetyön johtopäätöksenä todettiin, että yritykselle olisi kannattavaa luoda Facebook-sivut. Kyselytutkimuksen perusteella asiakkaat ja sidosryhmät käyttävät Facebookia eniten. Tutkimustuloksien pohjalta nousi kehitysideaksi asiakaspalautteen tai asiakaskyselyn käyttöönotto. Sisältömarkkinoinnin osalta halutaan nähdä visuaalisia kuvia ja videoita. Kehitysideat sisältävät vinkkejä ja sisältöehdotuksia sosiaaliseen mediaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste