Marketing plan for Korpi Group
Laurio, Nelli (2022)
Laurio, Nelli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204225701
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204225701
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli luoda matkailu- ja ravintola-alalla operoivalle toimeksiantajalle markkinointisuunnitelma. Tutkimuksessa käytettiin pohjana sekä tekijän omia havaintoja että onlinekyselyä, jonka pohjalta luotiin mm. SWOT- ja kilpailija-analyysi, selvitettiin kohdeyleisöt ja valittiin yritykselle ja kohdeyleisölle parhaiten sopivat markkinointimenetelmät. The aim of the bachelor’s thesis was to create a marketing plan for a case company operating in the hospitality and restaurant business. In the research part, an online questionnaire was sent to five representatives of the company. The aim was to identify the company’s strengths, weaknesses, opportunities, and threats to create a SWOT analysis that helps to define ways to stand out from the competitors, expand presence, and create successful branding. In addition to that, the intention was to investigate what was the current marketing situation and what were the target audiences.