Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työelämävalmennuspalvelu kohti avoimia työmarkkinoita

Valjakka, Hanna (2022)

Avaa tiedosto
hanna.valjakka.pdf (741.5Kt)
Lataukset: 


Valjakka, Hanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276226
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää Uutta elämää Groupin työelämävalmennuspalvelun asiakasprosessia. Prosessilla vastataan pitkäaikaistyöttömien asiakkaiden työllisyyden edistämisen ja työnhaun tuen tarpeisiin sekä
toimeksiantajan palvelun kehittämishaasteeseen, jonka uudistuvat työllisyyden
hoidon palvelurakenteet työllisyys toimijoille asettavat. Tarkoituksena on laatia
palvelunkuvaus vahvaa yksilöllistä tukea tarjoavasta työelämävalmennuspalvelusta. Näin Uutta elämää Groupin työelämävalmennuspalvelun sisältö saadaan selkeäksi, helpommin markkinoitavaksi ja jatkokehittäminen palvelulle
mahdollistuu.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena kehittämistehtävänä. Kehittämisen
lähestymistapana työssä sovellettiin palvelumuotoilun prosessia, joka pohjautuu brittiläisen Design Councilin vuonna 2005 lanseeraamaan Tuplatimanttimalliin. Palvelumuotoilun tutkimuksellinen ja analyyttinen työvaihe toteutettiin
aineiston keräämisen vaiheessa perehtyen työllisyydenhoidon uusiin palvelurakenteisiin ja vaatimuksiin. Asiakasymmärrystä kerättiin Uutta elämää Groupin pitkäaikaistyöttömiltä asiakkailta Minuuttikierroksen innovatiivisella menetelmällä sekä perinteisillä palautelomakkeilla olemassa olevista valmennussisällöistä. Kerätty asiakasymmärrys analysoitiin luokittelemalla. Analyysin pohjalta kehitettiin työelämävalmennuspalvelun prosessiin uutta sisältöä ja tiivistettiin olemassa olleita jo hyviksi havaittuja sisältöjä. Palvelumuotoilun keskiössä oli asiakkaan palvelupolku, prosessin yksittäiset vaiheet sisältöineen
sekä prosessissa toimivien ihmisten keskinäinen vuorovaikutus.
Kehitetyssä työelämävalmennuspalvelussa on sekoitus valmennuskeskeistä
ja työllistymiskeskeistä näkökulmaa. Valmennuksen työskentelyn menetelmänä on coaching. Coaching-menetelmän tarkoituksena on vapauttaa valmennettavan sisäinen vahvuuskapasiteetti oman suorituksen maksimointiin.
Valmennuksen ideologia keskittyy mentorointiin, sisäisten kykyjen ja itsensä
johtamisen valmennukseen. Se on kumppanuutta, yhteistoimintaa ja uskoa
olemassa oleviin kykyihin. Näitä ominaisuuksia tarvitaan tulevaisuuden työelämässä ja työnhaussa.
Työelämävalmennuspalvelun asiakaspalveluprosessia kehitettiin Uutta elämää Groupilla tuetussa työsuhteessa oleville pitkäaikaistyöttömille. Työelämävalmennuspalvelun prosessi ja palvelukuvaus mahdollistaa asiakkaalle yksilöllisesti parempia valmiuksia oman tavoitteellisen työnhakunsa edistämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste