Help Management System
Koskikallio, Arvo (2022)
Koskikallio, Arvo
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286356
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286356
Tiivistelmä
Help Management System on Jubicin ja Prima Powerin kehittämä alusta, jota käytetään Prima Powerin sisäisten ohjetiedostojen, ns. ”Help-tiedostojen”, käsittelyyn. Help-tiedostot ovat yksinkertaistettuna HTML-pohjaisia tiedostoja, jotka kertovat Prima Powerin koneiden toiminnasta koneen ja koneeseen liittyvien ominaisuuksien, ns. ”Parametrien” perusteella.
Idea Help Management Systemin suunnitteluun alkoi halusta tuoda help-tiedostojen käsittelyssä käytettävät ominaisuudet yhdelle alustalle. Alustan tarkoitus oli tuoda kaikki help-tiedostot yhteen paikkaan ja tehdä niiden hallinnoimisesta mahdollisimman helppoa sekä tiedostojen luomiselle että niiden lukemiselle työtilanteessa.
Alustan frontend-puoli rakennettiin TypeScriptillä ja JavaScriptin React-kirjastolla,
ja backend-puoli .NETillä, C#illa. Sovelluksen tietokantaa hallinnoitiin Microsoftin
SQL Serverillä. Alustaan ladattavat tiedostot säilytettiin Microsoftin Azuren Blob Storage-pilvipalvelussa.
Tässä työssä kuvailtu suunnitteluprosessi johti toimivaan alustaan, jota voidaan käyttää uusien help-tiedostojen luomiseen ja vanhojen muokkaamiseen ja hallinnoimiseen. Tähän projektiin tullaan tulevaisuudessa lisäämään toiminnallisuuksia, jotka parantavat Prima Powerin toiminnan kulkua entisestään. Help Management System is a software platform developed by Jubic and Prima Power. The platform is used to manage Prima Power’s instruction files, known within the company as helpfiles. Helpfiles are HTML files that display information about Prima Power’s devices based on parameters linked to them.
The idea for the development of Help Management System was formed from a desire to bring all the tools used to edit helpfiles onto a single, unified platform. The goal of the platform was to bring all the helpfiles to one place and make managing them as easy as possible both for creating new helpfiles and viewing them in a work environment.
The frontend of the platform was developed using TypeScript, as well as the JavaScript library React. The Backend was developed with .NET, using C# as the programming language. The application database was managed using Microsoft SQL Server. Media uploaded to the platform was stored in Azure Blob Storage, which is a cloud storage solution developed by Microsoft.
The development process described in this document resulted in a working platform that can be used to create new helpfiles and edit and maintain existing ones. This project will be expanded on in the future to include more functionalities that further improve the workflow for Prima Power’s operations.
Idea Help Management Systemin suunnitteluun alkoi halusta tuoda help-tiedostojen käsittelyssä käytettävät ominaisuudet yhdelle alustalle. Alustan tarkoitus oli tuoda kaikki help-tiedostot yhteen paikkaan ja tehdä niiden hallinnoimisesta mahdollisimman helppoa sekä tiedostojen luomiselle että niiden lukemiselle työtilanteessa.
Alustan frontend-puoli rakennettiin TypeScriptillä ja JavaScriptin React-kirjastolla,
ja backend-puoli .NETillä, C#illa. Sovelluksen tietokantaa hallinnoitiin Microsoftin
SQL Serverillä. Alustaan ladattavat tiedostot säilytettiin Microsoftin Azuren Blob Storage-pilvipalvelussa.
Tässä työssä kuvailtu suunnitteluprosessi johti toimivaan alustaan, jota voidaan käyttää uusien help-tiedostojen luomiseen ja vanhojen muokkaamiseen ja hallinnoimiseen. Tähän projektiin tullaan tulevaisuudessa lisäämään toiminnallisuuksia, jotka parantavat Prima Powerin toiminnan kulkua entisestään.
The idea for the development of Help Management System was formed from a desire to bring all the tools used to edit helpfiles onto a single, unified platform. The goal of the platform was to bring all the helpfiles to one place and make managing them as easy as possible both for creating new helpfiles and viewing them in a work environment.
The frontend of the platform was developed using TypeScript, as well as the JavaScript library React. The Backend was developed with .NET, using C# as the programming language. The application database was managed using Microsoft SQL Server. Media uploaded to the platform was stored in Azure Blob Storage, which is a cloud storage solution developed by Microsoft.
The development process described in this document resulted in a working platform that can be used to create new helpfiles and edit and maintain existing ones. This project will be expanded on in the future to include more functionalities that further improve the workflow for Prima Power’s operations.