Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mobiilin mahdollisuudet toimitilamarkkinoinnissa : Kartoitus yrityksen päätöksenteon tueksi

Hynynen, Heidi (2014)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Hynynen_Heidi.pdf (728.1Kt)
Lataukset: 


Hynynen, Heidi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127328
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin laajasti mobiilipalveluiden ja mobiilimarkkinoinnin mahdollisuuksiinerityisesti toimeksiantajayrityksen, Suomen Tiloja.fi Oy:n näkökulmasta. Suomen Tiloja.fi Oy tarjoaa palveluita toimitilamarkkinointiin. Työssä selvitettiin, mitä erilaisia keinoja mobiilipalveluiden ja markkinoinnin tarjoamiseen on olemassa ja miten niitä voidaan soveltaa toimeksiantajan liiketoimintaan. Työ toteutettiin kevään 2014 aikana.

Tutkimus oli laadullinen kirjallisuustutkimus, jota täydennettiin käytännön näkökulmia tuoneilla asiantuntijahaastatteluilla. Lähdeaineistona käytettiin aiheesta laadittua, mahdollisimman tuoretta kirjallisuutta, jota oli laajasti saatavilla.

Teoriaosuudessa tutkittiin mobiililaitteiden ja -markkinoinnin kasvua tähän päivään saakka, mobiilipalveluiden ja mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen sovellettavaa teknologiaa sekä mobiilipalveluiden tarjontaa ja kuluttajien nykyisiä ja lähitulevaisuuden käyttötottumuksia. Työn tuloksena esitettiin vaihtoehtoja, joiden pohjalta toimeksiantajayritys voi suunnitella tulevaa mobiilipalvelua ja sen markkinointikeinoja.

Johtopäätöksenä todettiin, että vaikka mobiili on hyvin ajankohtainen aihe, sen hyödyntämisen mahdollisuudet riippuvat paljon yrityksen toimialasta ja kohderyhmästä. Teknologia tarjoaa runsaasti vaihtoehtoja erilaisten palveluiden toteuttamiseen, mutta käytännössä vähemmän voi olla enemmän. Mobiilipalvelut tulee suunnitella käyttäjälähtöisesti siten, että ne tarjoavat asiakkaalle riittävästi lisäarvoa. Vaikka palvelussa hyödynnettäisiin huipputeknologiaa, se voi asiakkaan näkökulmasta olla arvoton ja tarpeeton.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste