Tuotemuotoilu osana pelisuunnittelua
Juntura, Minea (2022)
Juntura, Minea
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205108238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205108238
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsittelen tuotemuotoilun ja pelisuunnittelun keinoja, sekä vaiheita. Käsittelen myös niiden yhtymäkohtia ja eriäväisyyksiä. Opinnäytetyön pääpainona on pelisuunnittelu, peligrafiikka ja konseptitaide.
Työssä avataan peliobjektien suunnittelun prosessia kattavasti konsepti artistin näkökulmasta. Siinä käsitellään suunnitteluprosessin vaiheet ja tuodaan esille myös konsepti kuviin liittyvää teoriaa.
Peliobjektien ja tuotemuotoilun ohella työssä käydään läpi myös tunnelman luomista ja ympäristön konseptointia 2D grafiikan- menetelmin.
Valmiit peliobjektit sijoitetaan pelimoottoriin ja työssä nähdään kuvankaappauksia betatesti vaiheen pelistä ja objekteista pelissä.
Työssä avataan peliobjektien suunnittelun prosessia kattavasti konsepti artistin näkökulmasta. Siinä käsitellään suunnitteluprosessin vaiheet ja tuodaan esille myös konsepti kuviin liittyvää teoriaa.
Peliobjektien ja tuotemuotoilun ohella työssä käydään läpi myös tunnelman luomista ja ympäristön konseptointia 2D grafiikan- menetelmin.
Valmiit peliobjektit sijoitetaan pelimoottoriin ja työssä nähdään kuvankaappauksia betatesti vaiheen pelistä ja objekteista pelissä.