Reaaliaikainen lihassimulaatio : nelijalkaisen 3D-hahmon lihassimulaatio
Lundberg, Teo (2022)
Lundberg, Teo
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128778
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128778
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on esitellä ja tutkia realistisesti mallinnetun suureläimen lihaksiston ja jänteiden simulointia reaaliajassa. Tutkielmassa käytetyt esimerkit pohjautuvat Ziva VFX -nimiseen lisäohjelmaan, joka mahdollistaa 3D-mallin geometrian realistisia muutoksia. Pyrin myös esittelemään tärkeimmät anatomiset kohdat, joihin kiinnittää huomiota työskennellessä nelijalkaisten nisäkkäiden kanssa.
Opinnäytetyö tulee keskittymään Ziva-ohjelmiston ympärille ja pyrkii esittämään tekniikoita eläimen eri osien simuloinnissa. Käytän esimerkeissä kuvia omista ja ulkopuolisista lähteistä, sekä itse tuotetuista 3D-malleista. Työn anatominen informaatio rajautuu pääosin nisäkkäisiin ja simulointiesimerkeissä tulen käyttämään pääosin itse mallintamaani sapelihammastiikeriä.
Opinnäytetyö tulee keskittymään Ziva-ohjelmiston ympärille ja pyrkii esittämään tekniikoita eläimen eri osien simuloinnissa. Käytän esimerkeissä kuvia omista ja ulkopuolisista lähteistä, sekä itse tuotetuista 3D-malleista. Työn anatominen informaatio rajautuu pääosin nisäkkäisiin ja simulointiesimerkeissä tulen käyttämään pääosin itse mallintamaani sapelihammastiikeriä.